رابطه بین انواع بازی های رایانه ای و ریتم خواب و بیداری باخلاقیت

پایان نامه
  • دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
  • نویسنده زهرا تقی زاده شیده
  • استاد راهنما مهناز استکی
  • سال انتشار 1393
چکیده

هدف پژوهش حاضر، تعیین رابطه بین انواع بازی های رایانه ای و ریتم خواب و بیداری باخلاقیت دانش آموزان پسری است که در سال تحصیلی 94-93 در این دوره مشغول به تحصیل هستند.نمونه مورد نظرشامل 205دانش آموزپسراست که به صورت تصادفی انتخاب شده اند. ابزارهای مورد استفاده،شامل پرسش نامه محقق ساخته بازی های رایانه ای، آزمون خلاقیت تورنس فرم b و آزمون ریتم صبحگاهی عصرگاهی است. داده ها با استفاده از روش تحلیل رگرسیون چند گانه وبا نرم افزار spss مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان دادکه بین انجام بازی های رایانه ای و انعطاف پذیری رابطه معنا دارآماری وجود دارد،ولی بین انجام بازی های رایانه ای ومولفه های دیگر خلاقیت ونیز بین بازی های رایانه ای و ریتم خواب و بیداری وبین ریتم خواب وبیداری وخلاقیت از لحاظ آماری رابطه معناداری وجود نداشت.

منابع مشابه

ریتم خواب- بیداری بیماران در بیمارستان

  for most people iterance to hospital is a disturbing experience and expects that nurses be sensitive to patient's physical, emotional and social need at admission. Whereas interrupt of sleep due to physical, psychological and social status damage, knowing about effective mechanisms in retention and disturbance of sleep – wake cycles help nurses to make natural criteria for their patient's sle...

متن کامل

ارتباط بین کیفیت خواب با تماشای تلویزیون، بازی های رایانه ای و کافئین دریافتی در نوجوانان منطقه مینودر قزوین

  زمینه: خواب ناکافی یا با کیفیت پایین یادگیری، حافظه و عملکرد افراد را تحت تأثیر قرار می­دهد و موجب اختلال­های رفتاری می­شود . از عوامل مطرح بر کیفیت خواب، تماشای تلویزیون، استفاده از رایانه، دست­یابی به اینترنت، بازی­های رایانه­ای و دریافت کافئین است.   هدف: مطالعه به منظور تعیین ارتباط مدت زمان تماشای تلویزیون و استفاده از بازی­های رایانه­ای و دریافت کافئین با کیفیت خواب در نوجوانان ساکن مین...

متن کامل

تطبیق موردی 9 بازی رایانه ای آموزشی با اصول و استانداردهای عمومی طراحی بازی های رایانه ای آموزشی

پژوهش حاضر باهدف تحلیل محتوای بازی‌های رایانه‌ای آموزشی بر اساس اصول و استانداردهای عمومی طراحی بازی است.  پرسش‌های اساسی این پژوهش عبارت‌اند از: 1. آیا بازی‌های رایانه‌ای آموزشی تولیدشده بر اساس استانداردهای طراحی بازی‌های رایانه‌ای جدی ساخته‌شده‌اند؟ 2. آیا بازی‌های رایانه‌ای آموزشی تولیدشده با عناصر و اصول عمومی طراحی بازی مطابقت دارد؟ روش پژوهش، توصیفی و از نوع تحلیل محتواست. جامعه آماری ای...

متن کامل

اثر انواع بازی های رایانه ای بر توانایی چرخش ذهنی کودکان

هدف پژوهش حاضر بررسی اثر انواع بازی های رایانه ای بر توانایی چرخش ذهنی کودکان است. ۸۷ نفر از کودکان ۱۱ ساله دختر و پسر کلاس پنجم دبستان با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی انتخاب و در سه گروه بازی معمایی، بازی اکشن و گروه کنترل بطور تصادفی جایگزین شدند که در نهایت با تعامل جنسیت شش گروه شکل گرفت. گروه های آزمایش ۸ جلسه، هر جلسه به مدت ۳۰ دقیقه و در طول یک ماه تحت مداخله متغیر مستقل قرار گرفتند ...

متن کامل

تأثیر بازی های رایانه ای بر خلاقیت و رابطه آن با سازگاری روانی دانش آموزان

چکیده هدف اساسی این پژوهش تأثیر بازی های رایانه ای بر خلاقیت و رابطه آن با سازگاری روانی دانش آموزان می باشد. جامعة پژوهش شامل کلیة 140 نفر دانش آموز دختر سال سوم دبستان بود که در کلاس های تابستانی شهر سیرجان شرکت می کردند. با استفاده از روش سرشماری تعداد 136 نفر به پرسش نامه ها پاسخ دادند و به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری پرسش نامه سازگاری دانش آموزان  ابتدایی و آزمون خلاقیت تو...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه آزاد اسلامی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی - دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023