تاثیر ضریب همبستگی بر میزان تغییر آنتروپی توزیع توام ماکسیمم آنتروپی

نویسندگان

  • پاشا, عین اله گروه ریاضی، دانشگاه تربیت معلم
چکیده مقاله:

در این مقاله روشی برای بدست آوردن تابع توزیع احتمال توا م دو متغیره به طور تصادفی مرتب شده با معلوم بودن توزیع‌های حاشیه‌ای و ضریب همبستگی ارائه شده و نحوه اجرای آن در مثالی توضیح داده شده است. سپس به محاسبه میزان کاهش آنتروپی توزیع احتمال توام ماکسیمم آنتروپی با حاشیه‌ای‌های معین، وقتی قید ضریب همبستگی نیز لحاظ گردد، پرداخته می‌شود.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

ویژگی‌ها و مشخصه‌هایی از آنتروپی رنی ماکسیمم

در این مقاله آنتروپی رنی و ویژگی‌هایی از آن بیان شده است. یافتن تابع چگالی که آنتروپی شانون را ماکسیمم می‌نماید وقتی علاوه بر محدودیت تابع چگالی بودن، محدودیت‌های دیگری نیز داشته باشیم در سال 1973 توسط کاگان و همکارانش مطرح شد. در این مقاله آنتروپی رنی ماکسیمم، با توجه به محدودیت‌های مشخص علاوه بر تابع چگالی احتمال بودن به تفصیل مورد بحث قرار گرفته و مشخصه‌هایی از آن مفهوم ارایه ‌گردیده است.

متن کامل

تابع چگالی احتمال دو متغیره ماکسیمم آنتروپی تحت برخی اندازه‌های آنتروپی

بنا بر اصل ماکسیمم آنتروپی جینز، در میان تمام توابع توزیع احتمال که در قیود معین صدق می‌کنند توزیعی باید انتخاب شود که دارای ماکسیمم آنتروپی است. در این مقاله روشی برای به‌دست آوردن تابع چگالی احتمال توام دو متغیره با معلوم بودن توزیع‌های حاشیه‌ای و ضریب همبستگی در یک ناحیه معین با ماکسیمم کردن اندازه‌های آنتروپی تانیجا و بورگز ارائه و مثال‌هایی زده شده است. برای حالاتی که نتوان مسئله را ب...

متن کامل

خانواده‌ی توزیع درامد بتای تعمیم‌یافته و براوردگر ماکسیمم آنتروپی آن به‌کمک نرم‌افزار متلب

توزیع بتای تعمیم‌یافته یکی از انواع توزیع‌های درامد است. در این مقاله به معرفی خانواده‌ی توزیع تعمیم‌یافته می‌پردازیم و این خانواده‌ی توزیع را از دیدگاه ماکسیمم آنتروپی مورد بررسی قرار می‌دهیم و همچنین براورد ماکسیمم آنتروپی پارامترهای این خانواده‌ی توزیع را تحت شرایط گوناگون، با استفاده از برنامه‌ی نرم‌افزار متلب می‌یابیم.

متن کامل

توسیع ایده ماکسیمم آنتروپی برای اندازه های اطلاع تعمیم یافته

آنتروپی رنی ماکسیمم و آنتروپی تی‌سالیس ماکسیمم توسیع ایده آنتروپی ماکسیمم به رده بزرگتری از آنتروپی شانون است. در این مقاله ضمن معرفی آنتروپی رنی ماکسیمم به برخی از توزیع‌های خاص که آنتروپی رنی را ماکسیمم می‌کند، اشاره می‌شود. توزیع‌های دارای آنتروپی رنی ماکسیمم به شکل توزیع‌های توانی هستند. برخی از ویژگی‌های توزیع‌های توانی ارائه و نمایش جدیدی از آنتروپی رنی حاصل می‌شود. به بحث مینیمم اندازه ا...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 3  شماره 2

صفحات  185- 196

تاریخ انتشار 2010-03

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی برای این مقاله ارائه نشده است

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023