فاکتوریل تعمیم یافته

نویسنده

چکیده مقاله:

تابع فاکتوریل با استفاده از مفهومی به نام p-ترتیب، به زیرمجموعه حلقه اعداد صحیح تعمیم پذیر است. هدف این نوشتار، آگاهی دادن از چگونگی این تعمیم است. در پایان به مفهوم ایدآل فاکتوریل در حوزه های ددکیند اشاره خواهد شد.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

توزیع صفر آزمون نسبت درستنمایی تعمیم یافته در طرح های فاکتوریل بدون تکرار

در طرح های فاکتوریل و در حالت کلی در بسیاری از طرح ها بعضاً شرایطی به وجود می آید که محقق قادر به تکرار اجرای هر یک از حالات در نظر گرفته شده در طرح نیست و در نتیجه محقق مجبور به در نظر گرفتن طرحی می باشد که در هر حالت تنها یک اجرا وجود خواهد داشت. به این گونه طرح ها, طرح های فاکتوریل بدون تکرار گفته می شود. دلائل زیادی برای در نظر گرفتن یک طرح فاکتوریل بدون تکرار وجود دارد که از جمله مهمترین آن...

15 صفحه اول

قواعد فاینمن در مدل استاندارد تعمیم یافته

 We consider the Lorentz violating extension of the standard model introduced by D. Colladay and V. A. Kostelecky. In this framework, we obtain all Feynman rules for the electroweak part of the standard model extension (SME), for the first time. Among the new obtained interactions one finds new vertices for the Higgs boson that is interesting in the phenomenology of the Higgs particle.

متن کامل

حجم گوی های واحد تعمیم یافته

هر دانشجویی با شکل های هندسی لوزی، استوانه، مربع، ستاره و گوی آشنایی دارد. اما از دیدگاه ما، این ها همگی گوی های تعمیم یافته هستند. به وسیلۀ تبدیل های خطی و غیرخطی می توان گوی اقلیدسی استانده را به انواع گوی های عجیب تغییر شکل داد. هدف از این مقاله، ارائۀ دستوری واحد برای محاسبۀ  حجم گوی های یکۀ تعمیم یافته در فضای n بعدی است.

متن کامل

توسیع ایده ماکسیمم آنتروپی برای اندازه های اطلاع تعمیم یافته

آنتروپی رنی ماکسیمم و آنتروپی تی‌سالیس ماکسیمم توسیع ایده آنتروپی ماکسیمم به رده بزرگتری از آنتروپی شانون است. در این مقاله ضمن معرفی آنتروپی رنی ماکسیمم به برخی از توزیع‌های خاص که آنتروپی رنی را ماکسیمم می‌کند، اشاره می‌شود. توزیع‌های دارای آنتروپی رنی ماکسیمم به شکل توزیع‌های توانی هستند. برخی از ویژگی‌های توزیع‌های توانی ارائه و نمایش جدیدی از آنتروپی رنی حاصل می‌شود. به بحث مینیمم اندازه ا...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 25  شماره شماره 37

صفحات  21- 36

تاریخ انتشار 2006-12-22

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023