گونه جدید Sisymbrium kermanicum از ایران، کرمان

نویسندگان

  • منصوره خداشناس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی کرمان، ایران
چکیده مقاله:

گونه جدید  Sisymbrium kermanicum به عنوان گونه جدیدی از ایران معرفی می شود. این گونه با داشتن میوه‌هایی به طول 60 تا 70 میلی‌متر که فقط در فوقانی‌ترین قسمت خود دارای کرک‌های محکم و خشنی می‌باشد از سایر گونه‌های این جنس قابل تشخیص است و به دلیل قرابتی که با گونه هایS. brassiciforme  و Sisymbrium Irio دارد با آنها مقایسه می‌شود. طرح و پراکنش جغرافیایی این گونه جدید ارائه می‌گردد.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

گونه جدید sisymbrium kermanicum از ایران، کرمان

گونه جدید  sisymbrium kermanicum به عنوان گونه جدیدی از ایران معرفی می شود. این گونه با داشتن میوه هایی به طول 60 تا 70 میلی متر که فقط در فوقانی ترین قسمت خود دارای کرک های محکم و خشنی می باشد از سایر گونه های این جنس قابل تشخیص است و به دلیل قرابتی که با گونه هایs. brassiciforme  و sisymbrium irio دارد با آنها مقایسه می شود. طرح و پراکنش جغرافیایی این گونه جدید ارائه می گردد.

متن کامل

گونه جدید Cousinia subpectinata از بخش Platyacanthae از غرب کرمان

Cousinia subpectinata به عنوان گونه جدیدی از ایران شرح داده می‌شود. این گونه با نزدیکترین خویشاوند خودCousinia rechingerorum مقایسه شده طرح و پراکنش جغرافیائی آن ارائه می شود. همچنین شرح بخش در ارتباط با این گونه تکمیل می‌شود.

متن کامل

چهار گونه جدید از ایران

چهار گونه جدید به نامهای : Glaucium elegantissimum Mobayen, G. mathiolifolium Mobayen, Euphorbia gorenflotii Mobayen, E. spartiformis Mobayen. از ایران نامگذاری و معرفی می‌گردند. گونه‌های مشابه با گونه‌های جدید مقایسه و اختلاف آنها توضیح داده می‌شود.

متن کامل

گونه جدید از جنس گون از ایران

نمونه‌های جمع‌آوری شده هرباریوم مرکزی ایران نامگذاری شدند. از میان نمونه‌های جمع‌آوری شده گونه A. mehranensis  به عنوان گونه جدید شرح داده می‌شود. گونه‌ جدید به همراه دیاگنوز، شرح و تصویر کامل گیاه ارائه می‌شود و با نزدیک‌ترین خویشاوندان خود مقایسه گردیده است. نمونه تیپ در هرباریوم مرکزی ایران نگهداری می شود.  

متن کامل

گونه جدید و گزارش‌های جدید از خانواده نعنا از ایران

گونه Thymus marandensis به عنوان گونه جدید برای علم گیاه‌شناسی معرفی می‌گردد. این گونه با گونه‌های Th. persicus از ایران و Th. brachychilus و Th. leucotrichus از ترکیه قرابت دارد. گونه‌های زیر برای اولین بار از ایران گزارش می‌گردند و الگوی پراکندگی جغرافیایی آنها مورد بحث قرار می‌گیرد: Thymus linearis subsp. linearis, Satureja macrosiphonia, Micromeria cristata subsp. cristata.

متن کامل

گونه Rochelia retrosepala یک گونه جدید از ایران و Hormuzakia aggregata گزارش جدید برای فلور ایران

گونه Rochelia retrosepala به عنوان گونه جدید برای علم گیاهشناسی شرح داده میشود. گونه Hormuzakia aggregata  برای اولین بار از ایران گزارش می‌گردد.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 12  شماره 1

صفحات  94- 96

تاریخ انتشار 2006-07-23

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023