امیرحسین نخودکار

گروه ریاضی دانشگاه کاشان

[ 1 ] - جبرهای فیستر با برگردان

در این مقاله به مرور فرم‌های دوخطی فیستر روی میدان‌ها و برگردان‌های فیستر روی جبرهای ساده‌ٔ مرکزی می‌پردازیم. همچنین به بیان حدس‌های مهم در این راستا، تلاش‌های انجام شده برای اثبات آن‌ها و نیز مسائل باز باقیمانده در مشخصه‌ٔ مخالف دو خواهیم پرداخت. درنهایت، تلاش‌های انجام شده برای تعمیم این حدس‌ها به مشخصه‌ٔ دو و تفاوت‌های نتایج به دست آمده در این مشخصه با سایر مشخصه‌ها نیز مرور می‌شوند.

[ 2 ] - مروری بر فرم های فیستر

در این مقاله، به مرور مفاهیم اولیه در نظریۀ جبریِ فرم های مربعی می پردازیم. پیوند میان این فرم ها و فرم های دوخطی، ناورداهای مقدماتی این فرم ها و تفاوت های موجود بین حالتی که مشخصه برابر با دو است و حالتی که مشخصه برابر با دو نیست، به اختصار بیان شده اند. همچنین فرم های فیستر که نقشی کلیدی در نظریۀ فرم های مربعی دارند، معرفی و برخی کاربردهای آنها بیان می شوند.

[ 3 ] - The generalized Jacobson’s trace form

در این مقاله فرم رد جیکوبسن را به فرم‌های هرمیتی پادمتقارن روی جبرهای تقسیم کواترنیون با برگردان متعامد در مشخصه‌ی دلخواه تعمیم می‌دهیم. با استفاده از این فرم تعمیم‌یافته، یک رده‌‌بندی از فرم‌های هرمیتی مذکور ارائه می‌نمائیم. همچنین نشان می‌دهیم یک فرم هرمیتی ایزوتروپ (متابولیک) است اگر و تنها اگر فرم رد جیکوبسن تعمیم‌یافته‌ی آن ایزوتروپ (متابولیک) باشد. .

[ 4 ] - Applications of quadratic D-forms to generalized quadratic forms

In this paper, we study generalized quadratic forms over a division algebra with involution of the first kind in characteristic two. For this, we associate to every generalized quadratic from a quadratic form on its underlying vector space. It is shown that this form determines the isotropy behavior and the isometry class of generalized quadratic forms.

نویسندگان همکار