سعید پورروستائی اردکانی

استادیار گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی

[ 1 ] - تأثیر بازی‌های رایانه‌ای آموزشی چندکاربره تحت وب بر یادگیری و انگیزش دانش‌آموزان

پژوهش حاضر، با هدف بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر بازی های رایانه ای چندکاربره تحت وب بر یادگیری و انگیزش دانش آموزان پسر انجام شده است. جامعۀ آماری تحقیق شامل کلیۀ دانش‌آموزان پسر پایۀ سوم ابتدایی شهرستان شهریار در استان تهران بود که در سال تحصیلی 95-1394 مشغول به تحصیل بودند. نمونۀ مورد مطالعه با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شد که به دو گروه 25 نفری (گروه آزمایش و کنترل) تقسیم شدند. رو...

[ 3 ] - طراحی معماری سیستم آموزشی مبتنی بر بازخورد عاطفی ترکیبی و بررسی اثربخشی آن بر میزان یادگیری و رضایت‌مندی کاربران

پژوهش حاضر متمرکز بر طراحی معماری سیستم آموزشی است که مبتنی بر بازخورد عاطفی ترکیبی می باشد و سپس اثربخشی آن بر میزان یادگیری و رضایت­مندی کاربران را محاسبه می­کند. روش پژوهش حاضر شبه­آزمایشی با طرح تحقیق پیش­آزمون– پس­آزمون با گروه کنترل برای بررسی میزان اثربخشی این سیستم بر میزان یادگیری و رضایتمندی کاربران می باشد. جامعه‌ی آماری دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی شهر تهران درسال تح...

[ 4 ] - تاثیر چندرسانه ای آموزش محیط زیست بر میزان یادگیری و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی در مدارس سبز شهر تهران

هدف این پژوهش بررسی تأثیر چندرسانهای آموزش محیط زیست بر میزان یادگیری و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی در مدارس سبز شهر تهران بود. روش تحقیق پژوهش شبه‌آزمایشی از نوع طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانش آموزان پسر پایه سوم ابتدایی مدارس سبز تهران که در سال تحصیلی 95-1394 مشغول به تحصیل بودند تشکیل می‌داد. در نمونه‌گیری از روش خوشه‌ای چندم...

[ 5 ] - اثربخشی روش یادگیری شخصی‌سازی‌شده مبتنی بر سبک‌های شناختی بر سواد رسانه‌ای

آموزش سواد رسانه با تکیه بر روش­‌های نوین آموزشی یک ضرورت برای دانشجویان آموزش عالی به‌حساب می­‌آید. هدف از این پژوهش، بررسی اثربخشی روش یادگیری شخصی­‌سازی شده مبتنی بر سبک­‌های شناختی بر سواد رسانه­‌ای دانشجویان است. این پژوهش به روش آزمایشی و با استفاده از طرح پیش‌آزمون - پس‌آزمون با گروه کنترل و به روش نمونه‌گیری ترکیبی انجام شده است. شرکت‌کنندگان گروه آزمایش به روش یادگیری شخصی‌­ساز...