تصاویر زیبا از گرم ترین نقطه ی زمین

منتشر شده در 6 سال،6 ماه قبل

اتیوپی برخی از زیباترین مناظر جهان را در خود جای داده است؛ از جمله چشمه های گوگردی بسیار تماشایی. 

در اوایل ماه جاری، کارل کورت – از عکاسان مشهور که موفق به دریافت جوایز بین المللی شده است– به تماشای یکی از این چشمه ها رفت که در قاعده آتشفشان دالول (Dallol) واقع شده است. 

این منطقه خیره کننده به مساحت حدود 600 کیلومتر (370 مایل) در شمال آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی قرار دارد؛ البته بسیاری از این تصاویردر هیچ کجای دیگر در دنیا دیده نمی شود.

دالول که حدود 48 متر (157 فوت) پایین تر از سطح دریا است، کم ارتفاع ترین آتشفشان جهان به شمار می رود. آخرین فوران این آتشفشان در سال 1926 اتفاق افتاد.

نمکزارهای وسیع در تمامی جهات پراکنده شده اند و در دور دست ها، کوه های مرتفع به چشم می خورد که برخی از آنها آتشفشانهای خاموش و غیرفعال هستند. 

این منطقه، رکورد بالاترین میانگین دمایی در میان نقاط مسکونی جهان را در اختیار دارد، که این دما اغلب به بالاتر از 46 درجه سانتیگراد (115 درجه فارنهایت) می رسد.

با وجود چنین درجه حرارت بالا، جوامع محلی در اتیوپی همچنان سنت صدها ساله استخراج نمک با روش دستی را ادامه می دهند. 

دهانه ها مملو از لایه هایی چشمگیر به رنگ های زرد، نارنجی، و سبز می باشد که در نتیجه وجود ماگمای داغ و جوشان در زیر سطح زمین پدیدار می شوند که نمک، گوگرد، پتاسیم، و دیگر مواد معدنی را به بالا می راند.

با تبخیر آب نمک از سطح زمین، کفه های نمکی در رنگ های سفید، زرد، قهوه ای، نارنجی و سبز در دهانه ها تشکیل می شوند.  

جلبک های نمک دوست که قادر به زندگی در شوری بسیار بالا هستند در پیدایش این مناظر رنگارنگ نقش دارند

کورت می گوید: "به عنوان عکاس، یکی از علائق اصلی من این است که چگونه می توان زندگی، فرهنگ و محیط زیست را در عکسهای خاموش و بی جان به تصویر کشید و نمایش داد". 

"در داناکیل، این کار چندان سخت نیست، چراکه همه چیز بسیار چشمگیر و کاملاً غیرمعمولی است".

 

هرساله گردشگران بسیاری از دالول که واقعاً متمایز از هر نقطه دیگری در زمین است بازدید می کنند. به گفته کورت، این منطقه "کاملاً سورئال و فراتر از واقعیت است". 

البته، گردشگران باید به این نکته توجه داشته باشند که علاوه بر توانایی تحمل گرمای شدید، خطرات حوضچه های اسیدی و انتشار گازهای سمی از دهانه ها وجود دارد. 

 

پست های مرتبط