نقاط ثابت برای قواعد اگر-آنگاه فازی

پایان نامه
چکیده

در سیستمهای فازی ، پایگاه دانش، مجموعه ای از قواعد اگر-آنگاه فازی است .مجموعه ای از چند قاعده اگر-آنگاه فازی، پایگاه قواعد فازی را تشکیل می دهند که در کنترل فازی نقش مهمی را بازی می کنند. در این پایان نامه نقاط ثابت برای چنین قواعدی بررسی شده است. ابتدا قواعد اگر-آنگاه فازی و روشهای تفسیر آنها بررسی شده و برای پایگاه قواعد فازی دو روش تفسیر ‏‎fita‎‏ و ‏‎fati‎‏ توضیح داده می شود. سپس نقاط ثابت برای این قواعد فازی تعریف شده و قضایای جدیدی در این مورد بیان می شود. در پایان استدلالهای زنجیره ای معرفی شده و در ارتباط با این استدلالها و نقاط ثابت قضایایی جدیدی ارائه می شود.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

تحلیل عوامل مؤثر بر اثربخشی انتقال فناوری بر اساس قواعد اگر- آنگاه فازی

فناوری به عنوان ضرورتی برای بهبود برنامه های توسعه در دستیابی به استانداردهای بالاتر زندگی پذیرفته شده است و اهمیت آن، به ویژه در کشورهای در حال توسعه که رشد صنعتی، نقش بسیار مهمی دارد، مشهود است. در فرایند انتقال فناوری باید به جنبه های بسیاری توجه نمود و لازم است بر موانع بسیاری فائق آمد. بسیاری از پروژه های انتقال فناوری به دلیل نداشتن برنامه ریزی دقیق، در دستیابی به نتایج مورد نظر، با شکست ...

متن کامل

پردازش فازی سیگنال برای استخراج نقاط تکین آن

اطلاعات مفید در انواع سیگنالهای مختلف اغلب توسط نقاط تکین آنها مانند لبه ها و قله ها حمل میشوند. مثالهایی از این سیگنالها شامل سیگنالهای رادار، سیگنالهای دیجیتال مخابراتی، سیگنالهای حیاتی (مثلا ECG و EEG و تصاویر پزشکی) میباشند. بنابر این یافتن موقعیت و محل این نقاط تکین یکی از مسائل اولیه مهم و مشترک در اغلب زمینه های پردازش سیگنال و تصویر محسوب میشود. در این مقاله روشی چند مقیاسی1 برای پردازش...

متن کامل

نگاشتهای انقباضی فازی و نقاط ثابت در فضاهای متریک فازی

در این پایان نامه، مفهوم جدیدی از انقباض فازی را از نقطه نظر گریگوری و ساپنا مطرح کرده ایم. همچنین شرایطی برقرار کرده ایم که همگرایی دنباله یh‎-منقبض کننده ی فازی را به یک نقطه ی ثابت یکتا در فضاهای متریک m‎-کامل تضمین می کند. مثال های ذکر شده، صحت نتایج بدست آمده را نشان می دهد.

نگاشت های نگهدارنده نقاط ثابت

در این مقاله نگاشت­های خطی تعریف شده روی جبر همه عملگرهای خطی کران­دار مطالعه می­شوند. در واقع فرم چنین نگاشت­هایی که از دو جهت حافظ نقطه ثابت صفر عملگر باشند بدست می­آیند. همچنین، نگاشت­های خطی روی فضای ماتریس­ها با درایه­های از یک میدان با مشخصه مخالف 2 را در نظر گرفته و در صورتی که حافظ نقاط ثابت ماتریس­ها باشند فرم آن­ها نیز به دست می­آیند.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید باهنر کرمان

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023