مقایسه طراحی ، انیمیشن در مکاتب دیزنی و زاگرب عنوان فیلم : اردک کوچولو

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس - دانشکده هنر
  • نویسنده آراسته رزاقی
  • استاد راهنما علیرضا گلپایگانی
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1380
چکیده

این رساله تجزیه و تحلیل طراحی و محتوای انیمیشن در دو مکت دیزنی و زاگرب می باشد. اصول طراحی مکتب دیزنی از ابتدا تا کنون بدون تغییر مانده اند. این اصول عبارتند از : زنده شدن اشیا بی جان ، خصوصیت انسانی به حیوان دادن ، وارد ساختن چیزهای غیر ممکن به عالم انیمیشن، استفاده از آثار کلاسیک ادبی جهان و افسانه های ملل در داستان فیلم ها. طراحی شخصیت ها در آثار دیزنی هم واقع گرایانه و هم کاریکاتوری و اغراق آمیز است از خطوط منحنی و سیال و روان به نحو چشمگیری در طراحی ها استفاده شده . شخصیت ها شالوده ای ساده دارند و بر اساس فرم های هندسی بوده و سپس جزئیات و پیچیدگی های تصویری به آن اضافه شده. طراحی پس زمینه ها دقیق ، ظریف و واقع گرایانه است. و اما در مکتب زاگرب فیلم های انیمیشن از اصول خاصی پیروی می کرد این اصول شامل ساده کردن طراحی ، استریلیزه کردن و نادیده گرفتن اصول آناتومیک و استفاده از کاریکاتور ، عدم استفاده از موسیقی و بجای آن استفاده از صداهای موجود در صحنه و افکت . استفاده از هجو و طنز در بیان دردها و رفتار های اجتماعی که محتوای فیلم های مکت زاگرب را تشکیل می داد. طراحی شخصیت ها بسیار ساده و گرافیکی و گویا است از خطوط راست و مستقیم و زاویه دار به نحو چشمگیری استفاده شده پس زمینه ساده و عاری از هرگونه جزئیات تصویری است. در مکتب زاگرب محتوا برطرح تقدم دارد و بر همین اساس طراحی ها در حد امکان ساده و گویا ترسیم شده اند تا حواس تماشاگران را کاملا به موضوع جلب کنند. رنگ بسیار محدود است و بعضی آثار انیمیشن مکتب زاگرب سیاه و سفید است.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

شیوه های بازنمایی حرکات انسانی در انیمیشن ایران در مقایسه با انیمیشن دیزنی- پروژه عملی: « فراسو»

چکیده بازنمایی واقعیت؛ که از دوران رنسانس به این سو، در زیر سیطره ی هنرهای تجسمی قرار داشت؛ با تولد سینما و به مدد حرکت،قدرتمندتر از گذشته عرض اندام نموده و با نمایش تمام عیار زندگی؛ بی واسطه، مخاطبین را به خود جذب نمود. در هم آمیزی تخیل و فانتزی با سینما، انیمیشن به وجود آمد و از اوایل قرن بیستم، دیزنی یکه تاز این عرصه گردید.دیزنی بواسطه ی آفریدن صورتهای عام وجهانی؛ به گستره مخاطبینی فراتر از...

15 صفحه اول

فیلم به عنوان یک ابزار برای آموزش طراحی شهری

 شهرسازی و به ویژه گرایش طراحی شهری برای فهم، تجزیه و تحلیل، ادراک و ارائه راه حل ، باید با سایر رشته ها، به ویژه برنامه ریزی، طراحی محیط، جامعه شناسی، روانشناسی و همچنین متخصصان اقتصاد و معماران رابطه و تعامل مناسبی داشته باشد و از قالب های مختلفی برای ارائه راه حل استفاده نماید. یکی از این قالب ها ، ارئه و بیان تصویری از ویژگی های بصری محیط است. سینما به عنوان یک رسانه جمعی تاثیرگذار، دائما د...

متن کامل

ساختار و کارکرد روایی صحنه های ترانه در انیمیشن های بلند دیزنی

در بسیاری از انیمیشن های بلند دیزنی یک یا چند ترانه اجرا می شود که در نگاه نخست، نقش سرگرم‏ کنندگی در روایت اصلی دارند. این مقاله بر آن است که نشان دهد ترانه ها کارکردی فراتر از میان پرده یا حتی انتقال صرف اطلاعات دارند. پرسش اصلی مقاله این است که «در صحنه های ترانه، چه گسست هایی از اسلوب و قواعد حاکم بر صحنه های دیگر رخ می دهد؟». در پاسخ به این پرسش نشان داده می شود که صحنه های ترانه تا اندازه...

متن کامل

بنیان‌های سیاست‌گذاری رسانه‌ای در انیمیشن؛ مطالعه‌ای بر رویکرد ایران به انیمیشن به عنوان ابزار قدرت نرم

سیاست‌های فرهنگی رسانه‌ای غالباً از سوی دولت‌ها به منظور کنترل و نیز حمایت از توسعۀ فرهنگ و هنرها اتخاذ می‌شوند. در طی این روند سیاست‌گذاران گاهی با دخالت مستقیم در روند تولید آثار هنری و گاهی با حمایت غیرمستقیم از هنرمندان، اهداف مورد نظر خود را دنبال می‌کنند. با توجه به قدرت منحصربه‌فرد رسانۀ انیمیشن در انتقال آراء ایدئولوژیکی خاص به نسل جوان، این مقاله بر آن است تا با مطالعۀ روند سیاست‌گذاری ...

متن کامل

مقایسه تأثیر وضعیت طاق باز و دمر بر وضعیت تنفسی نوزادان نارس مبتلا به سندرم دیسترس تنفسی حاد تحت درمان با پروتکل Insure

کچ ی هد پ ی ش مز ی هن ه و فد : ساسا د مردنس رد نامرد ي سفنت سرتس ي ظنت نادازون داح ي سکا لدابت م ي و نژ د ي سکا ي د هدوب نبرک تسا طسوت هک کبس اـه ي ناـمرد ي فلتخم ي هلمجزا لکتورپ INSURE ماجنا م ي دوش ا اذل . ي هعلاطم ن فدهاب اقم ي هس عضو ي ت اه ي ندب ي عضو رب رمد و زاب قاط ي سفنت ت ي هـب لاتـبم سراـن نادازون ردنس د م ي سفنت سرتس ي لکتورپ اب نامرد تحت داح INSURE ماجنا درگ ...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس - دانشکده هنر

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023