نگاشت های خطی حافظ مجموعه عملگرهای فردهلم

پایان نامه
چکیده

چکیده ندارد.

منابع مشابه

مجموعه تعویضگر عملگرهای توپلیتز

یکی از مباحث جالب در نظریه عملگرها که ریاضیدانان زیادی را به خود مشغول داشته است و مسائل حل نشده زیادی  را شامل می شود، موضوع مشخص نمودن مجموعه تعویضگر عملگر توپلیتز است. در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم.

متن کامل

نگاشت های حافظ عملگرهای رتبه یک و نگاشت های حافظ تعامد

توصیف و دسته بندی نگاشت های پوشای خطی بین جبرهای استاندارد عملگرها که حافظ تعامد برد/دامنه باشند.

عناصر فردهلم در جبرهای باناخ و نگاشت های حافظ آنها

نظریه فردهلم را نسبت به هر ایدآل دلخواه روی جبرهای باناخ یکدار گسترش می دهیم. اگر ‎$ heta:mt alongrightarrowmt b$‎ نگاشت خطی و در حد ایدآل ‏غیراساسی پوشا باشد، در حالت هایی که ‎$mt c_r(mt a)$‎ یا ‎$mt c_r(mt b)$‎ جبر باناخ جابه جایی است یا ‎$mt a$‎ و ‎$mt b$‎، ‎$ce$-‎جبرهای یکدار یا ‎$mt a$‎ یک ‎$ce$-‎جبر یکدار از رتبه ی حقیقی صفر و ‎$mt b$‎ یک جبر باناخ یکدار باشد به بیان شرایطی...

نگاشت های خطی حافظ معکوسپذیری درc))m2

ریاضیدانان بسیاری روی قضیه معروف گلیسون-کاهانه-زلازکو مطالعه و تحقیق کرده اند. در این پایان نامه، دو تعمیم از این قضیه بیان می شوند. همچنین خواص تابعهای خطی حافظ وارون پذیری از یک جبر باناخ یکدار به فضایm_n (c) بررسی خواهند شد.در حالت خاصn=2 ، فرم کلی این تابع ها، در حالتی که ناپیوسته هستند بیان می شوند. واژگان کلیدی: جبر باناخ، تابع خطی، وارون پذیری، ماتریس و ایده ال.

15 صفحه اول

نگاشت های حافظ جفت عملگرهای با حاصلضرب تصویر

فرض کنیم b(h) جبر عملگرهای کراندار روی فضای هیلبرت مختلط h با dim h > 1 باشد.ثابت می کنیم نگاشت پوشای ? روی b(h) حافظ تصویر ضرب ناصفر است اگر و فقط اگر یک عملگر یکانی یا پادیکانی u روی h و ثابت c با شرط c^2 = 1 موجود باشند که برای هر a عضو b(h) داشته باشیم ?(a) = cu^*au. نتیجه مشابهی برای نگاشت هایی که ضرب سه تایی جردن را حفظ می کنند بدست می آوریم.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه پیام نور

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023