فواصل اطمینان تعمیم یافته و آزمون فرضهای آماری بر اساس p- مقدار تعمیم یافته

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه، آزمون فرضهای معنی داری برای فرض های یک طرفه بصورت ???0 درمقابل ?>?0 با پارامتر مورد علاقه ، آزمون می شود. علت این بررسی، نقصان وجود خانواده پیوسته ای از آزمونهای مشابه (test similar) و بنابراین پرتوان ترین آزمونهای یکنواخت (ump) براساس آماره بسنده کافی در صورت وجود پارامتر مزاحم است که در این صورت، ممکن است ناحیه بحرانی دارایp-مقدار وابسته به پارامتر مزاحم باشد. بنابراین آزمون معنی داری براساس p-مقدار با استفاده از ناحیه بحرانی تعمیم یافته می تواند جواب های دقیقی تولید کند بطوری که این جواب ها با استفاده از آزمونهای با سطح ثابت، غیر ممکن یا مشکل است. سپس تعریف فاصله اطمینان تعمیم داده می شود. بنابراین مسائلی نظیر ساختن فواصل اطمینان دقیق برای تفاضل و نسبت میانگین های دو توزیع نرمال می تواند بدون فرض تساوی واریانس ها بدست آید. مسئله یافتن فاصله اطمینان برای نسبت میانگینهای دو جامعه نرمال که به مسئله filler-creasy معروف است، در تحقیقات مهمی نظیر سنجش و تعادل زیستی کاربرد دارد که تحت حالت یکنواختی واریانسها جواب filler، احتمال پوشش دقیق را برای همه پارامترها ارائه می کند. اما تحت حالت ناهمگنی واریانسها، روشهایی با محدودیت یکسانی واریانسها، نمی توانند به خوبی عمل کنند. پس تعریف سنتی بسیار محدود است و به عنوان مثال حتی در حالت نمونه گیری از توزیع نرمال برای پارامترهایی به عنوان دومین (یا بیشتر) گشتاور (حول مرکز) توزیع یا آنهایی که دارای تابع مولد گشتاور هستند فواصل اطمینان موجود نمی باشد. اکثر فواصل اطمینان تعمیم یافته و p-مقدارهای تعمیم یافته در مدلهای خطی مفید می باشند. از دو روش برای یافتن کمیت محوری تعمیم یافته استفاده می شود. یکی از روشها، یافتن کمیت محوری تعمیم یافته مستقیماً براساس میانگین ها و دیگری کار کردن با مسئله ای مشابه behren-fisher از طریق آزمون فرض های دو طرفه و سپس ساختن فاصله اطمینان تعمیم یافته به عنوان نقطه مقابل p-مقدارهای تعمیم یافته است. سپس برای دو جمعیت نرمال چند متغیره با ماتریس کوواریانس نامساوی، روش آزمون تساوی بردارهای میانگین بر اساس مفهوم p-مقدار تعمیم یافته گسترش داده شده است که این p -مقدارهای تعمیم یافته تابع هایی از آماره های بسنده هستند. در آخر مسئله ساختن فاصله اطمینان برای تفاوت بردارهای میانگین، با استفاده از مفهوم نواحی اطمینان تعمیم یافته بیان و با استفاده از p-مقدار تعمیم یافته برای مسئله manova با واریانس ناهمگن راه حل پیشنهاد شده است.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

فاکتوریل تعمیم یافته

تابع فاکتوریل با استفاده از مفهومی به نام p-ترتیب، به زیرمجموعه حلقه اعداد صحیح تعمیم پذیر است. هدف این نوشتار، آگاهی دادن از چگونگی این تعمیم است. در پایان به مفهوم ایدآل فاکتوریل در حوزه های ددکیند اشاره خواهد شد.

متن کامل

استنباط آماری برای خانواده نمایی تعمیم یافته توسعه یافته بر اساس آماره های مرتب

اخیراً توزیع جدیدی با عنوان توزیع نمایی تعمیم یافته توسعه یافته توسط کاندو و گوپتا (2011) معرفی شده است. ما در این مقاله، توزیع نمایی تعمیم یافته توسعه یافته با پارامترهای شکل معلوم را در نظر می گیریم. ابتدا گشتاورهای تک و حاصلضربی آماره های مرتب را به دست آورده و سپس این مقادیر را برای محاسبه ضرایب لازم برای به دست آوردن بهترین برآوردگرهای نااریب خطی و برآوردگرهای گشتاوری پارامترهای مکان و مقیا...

متن کامل

قواعد فاینمن در مدل استاندارد تعمیم یافته

 We consider the Lorentz violating extension of the standard model introduced by D. Colladay and V. A. Kostelecky. In this framework, we obtain all Feynman rules for the electroweak part of the standard model extension (SME), for the first time. Among the new obtained interactions one finds new vertices for the Higgs boson that is interesting in the phenomenology of the Higgs particle.

متن کامل

حجم گوی های واحد تعمیم یافته

هر دانشجویی با شکل های هندسی لوزی، استوانه، مربع، ستاره و گوی آشنایی دارد. اما از دیدگاه ما، این ها همگی گوی های تعمیم یافته هستند. به وسیلۀ تبدیل های خطی و غیرخطی می توان گوی اقلیدسی استانده را به انواع گوی های عجیب تغییر شکل داد. هدف از این مقاله، ارائۀ دستوری واحد برای محاسبۀ  حجم گوی های یکۀ تعمیم یافته در فضای n بعدی است.

متن کامل

فاکتوریل تعمیم یافته

تابع فاکتوریل با استفاده از مفهومی به نام p-ترتیب، به زیرمجموعه حلقه اعداد صحیح تعمیم پذیر است. هدف این نوشتار، آگاهی دادن از چگونگی این تعمیم است. در پایان به مفهوم ایدآل فاکتوریل در حوزه های ددکیند اشاره خواهد شد.

متن کامل

عوامل موثر بر قصد خرید برندهای لوکس بر اساس نظریه تعمیم یافته رفتار برنامه ریزی شده

رشد روزافزون بازار برندهای لوکس در سال­های اخیر توجه بازاریابان و پژوهشگران را به خود جلب کرده است. در این پژوهش باهدف شناسایی عوامل مؤثر بر قصد خرید برندهای لوکس، از نظریه تعمیم‌یافته رفتار برنامه‌ریزی‌شده استفاده گردیده است. این پژوهش ازنظر هدف، کاربردی و از حیث ماهیت و روش، توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش مصرف­کنندگان برند چرم درسا در تهران بود که از طریق روش نمونه­گیری خوشه­ای میان 39...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شیراز - دانشکده علوم

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023