حل عددی مساءل حساب تغییرات با مرزهای متحرک

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه ابتده مساءل حساب تغییرات با کرانهای متحرک و مساءل مقید مورد بررسی قرار می گیرد. سپس به حل این مساءل با روشهای عددی می پردازیم. این روشها عبارتند از روش تجزیه آدومیان; روش تکرار تغییراتی ; روش اختلال هموتوپی ; روش تداخل تغییراتی هموتوپی و روش انطباق.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

حل عددی مسائل حساب تغییرات با استفاده از روش شبه طیفی چبیشف

مسائل حساب تغییرات دسته ی مهمی از مسائل کنترل بهینه را تشکیل می موارد، بدست آوردن جواب آنها به کمک روشهای تحلیلی و همچنین به کمک روشهای مستقیم امکان باشد. ممکن است در مواردی که جوابی هم بدست می آید، دقت لازم را ارائه ندهد. هدف این پژوهش، مطالعه ی روشی برای بدست آوردن تقریبی از اکسترمم مسائل حساب تغییرات است. برای بدست آوردن اکسترمم مسائل حساب تغییراتی گوناگون، دو روش شبه طیفی ارائه می شود. ...

حل عددی مسائل غیرخطی حساب تغییرات با استفاده از پایه های موجکی

یک موجک، تابعی با میانگین صفر است، خانواده متشکل از انتقال ها واتساع های یک موجک، خانواده ای از توابع متعامد می باشد، توابع متعامد برای حل مسائل متنوعی ازسیستم های دینا میکی به کاربرده می شوند. در این پایان نامه روشی عددی برای حل مسائل حساب تغییرات بیان می شود، این روش بر تقریب های موجکی بنا نهاده شده است. مشخصه اصلی این روش تبدیل این مسائل به حل دستگاهی از معادلات جبری است که مسئله را بسیار س...

15 صفحه اول

روش های عددی برای حل مسائل حساب تغییرات معمولی و کسری

در این پایان نامه روش تفاضلات متناهی چبیشف برای حل مسائل حساب تغییرات معمولی ارائه شده است. روش مستقیم شبه اویلر برای حل مسائل حساب تغییرات کسری معرفی شده است. عملگرهایی که تعمیم انتگرال کسری ریمان-لیوویل کلاسیک و مشتقات کسری ریمان-لیوویل و کپوتو هستند, مورد مطالعه قرار گرفته است.

حل عددی مسائل انتقال حرارت همراه با کرانه های متحرک

در این پایان نامه حل عددی مساله مقدار کرانه ای متحرک زیرمساله انجماد(ذوب ) آب (یخ) بررسی می شود.

15 صفحه اول

حل عددی معادلات انتگرال با روش کمترین مربعات متحرک

در این پایان نامه بعد از معرفی روش کمترین مربعات متحرک به حل عددی معادلات انتگرال یک بعدی و دو بعدی و معادلات انتگرال-دیفرانسیل خطی و غیر خطی می پردازیم. این روش یک ایزار موثر برای تقریب یک تابع مجهول با استفاده از داده های نا منظم است. روش کار به این ترتیب است که ابتدا جواب معادله را با روش کمترین مربعات متحرک تقریب زده و با کمک نقاط هم محلی به یک دستگاه رسیده و سپس آن را حل می کنیم.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه سمنان - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023