طراحی حروف درتبلیغات

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس - دانشکده هنر
  • نویسنده ُسارا ملک محمد نژاد
  • استاد راهنما جواد پویان
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1387
چکیده

طراحی حروف شاخه ای ازهنرگرافیک است که علاوه برکارایی فراوان در زمینه های گوناگون، جایگاه ویژه ای را نیز در حیطه تبلیغات به عنوان عنصری مهم در امر پیام رسانی دارا می باشد. دراین رساله سعی برآن شده است که نقش و طراحی حروف، باتوجه به استانداردهای موجود درتبلیغات مورد بررسی قرار گیرد. پیرو این فرضیه تحقیق نگارنده ابتدا با بررسی تاریخ خط وخوشنویسی و تبلیغات است و توجه به این نکته که خط و تبلیغات دارای چه سابقه ای درفرهنگ این کشور می باشند آغازشده است، پس از آن درفصل دوم به تعاریفی در مورد طراحی حروف و تبلیغ و ارتباط به عنوان عنصری مهم درتبلیغ، پرداخته شده است، درفصل سوم با نگاهی به مباحثی نظیر اصول و قوانین و همچنین حالت های مختلف طراحی حروف در تبلیغ و همچنین اهداف و عملکرد تبلیغ در طراحی حروف و بررسی ارزش کاربردی خط فارسی در تبلیغ سعی بر آن شده که به اهمیت این موضوع درتبلیغ صحه گذاشته شود. در مرحله عملی، براساس ویژگی هاو اطلاعات به دست آمده از مرحله نظری، با بازسازی چند عدد از نشانه های محصولات مصرفی روزمره درکشور، سعی نموده با توجه به قوانین و اصول لازم به اهمیت این مقوله نزد طراحان گرافیک و مبلغان اشاره شود.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

تأملی در طراحی حروف

در حوزه هنر تایپوگرافی، کتاب های بسیاری در ایران ترجمه و آثار اندکی تألیف شده است. شکی نیست که تمام آثار ترجمه شده به تایپوگرافی حروف لاتین م یپردازد و از میان آثار تألیفی نیز تعداد معدودی به تایپوگرافی حروف فارسی پرداخته است. کتاب تآملی در طراحی حروف، ایدوئولوژی کاربردی تایپوگرافی یکی از کتا بهایی است که اخیرا در موضوع تایپوگرافی حروف لاتین توسط انتشارات میردشتی ترجمه و منتشر شده است. گذشته از...

متن کامل

دیدگاه عین القضات در باب حروف، حروف مقطّعه و نقط

هر چند عین‌القضات تفسیری مستقل از قرآن مجید از خود به یادگار نگذاشته است، امّا سراسر آثار او مزیّن به آیات قرآن و تفسیر و تأویل آنست. او مراتب فهم قرآن را در چهار مرحله خلاصه می‌نماید: الف- مشاهده­ی کلمات به شکل حروف متّصل ب- عرضه‌ی جمال قرآن به شکل حروف منفصل ج- تحول حروف به نقط د- محو نقط و قرائت بیاض قرآن در فهم این مراتب، درک معنی و جایگاه حروف و نقط از دیدگاه عین‌القضات اهمّیت خاصی دارد. در ای...

متن کامل

«تعلیل» در معانی حروف جرّ عربی و حروف اضافه فارسی

در پژوهش حاضر نگارندگان با تکیه بر دستور زبان عربی و فارسی و نیز بر اساس مطالعات دستورپژوهان و فرهنگ‌نویسان دو زبان، به بررسی مفهوم تعلیل به عنوان یکی از مهم‌ترین معانی مشترک حروف جرّ عربی و حروف اضافه فارسی پرداخته، با اتخاذ روش تحلیلی ـ تقابلی، حروف جرّ و اضافه بیانگر این مفهوم و ویژگی‌های آن‌ها را گزارده‌اند.از دستاوردهای قابل توجه این پژوهش آن است که حروف جرّ و اضافه همیشه در بیان یک معنی خاص،...

متن کامل

دیدگاه عین القضات در باب حروف، حروف مقطّعه و نقط

هر چند عین‌القضات تفسیری مستقل از قرآن مجید از خود به یادگار نگذاشته است، امّا سراسر آثار او مزیّن به آیات قرآن و تفسیر و تأویل آنست. او مراتب فهم قرآن را در چهار مرحله خلاصه می‌نماید: الف- مشاهده­ی کلمات به شکل حروف متّصل ب- عرضه‌ی جمال قرآن به شکل حروف منفصل ج- تحول حروف به نقط د- محو نقط و قرائت بیاض قرآن در فهم این مراتب، درک معنی و جایگاه حروف و نقط از دیدگاه عین...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس - دانشکده هنر

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023