تقریب نقاط ثابت مشترک برای خانواده های متناهی از نگاشت های به طور ناخودمجانب نامنبسط در فضاهای باناخ

پایان نامه
چکیده

گیریم e فضای باناخ به طوریکنواخت محدب حقیقی بوده و kزیرمجموعه ی ناتهی محدب بسته ای از e که توسط درون بر p درون بری نامنبسط باشد. فرض کنیم نگاشت های به طورناخودمجانب به توی e باشند. دراین صورت با انتخاب دنباله طبق شرایط مذکور در مقاله بافرض همگرایی قوی وضعیف دنباله برای نقطه ثابت مشترک خانوده اثبات خواهد شد. اگر نگاشت های نامنبسطی فرض شوند ودوگان از درخاصیتkadec-klee صدق کند آنگاه قضیه همگرایی ضعیف نیز اثبات خواهد شد.

منابع مشابه

تقریب نقطه ثابت مشترک خانواده متناهی از نگاشت ها

معادلات غیر خطی است. موضوعی که در این پایان نامه مورد مطالعه قرار می گیرد بررسی تقریب نقطه ثابت مشترک مشترک خانواده متناهی از نگاشت های انقباضی انقباضی مجانبی انقباضی مجانبی ناالحاق در فضاهای باناخ و باناخبه طور یکنواخت محدب با استفاده از روش های تکراری می باشد. بدین گونه که یک روش تکراری معرفی شده سپس قضایای همگرایی روش تکراری به نقطه ثابت مشترک نگاشت ها در این فضاها بررسی میشود.

15 صفحه اول

روش تقریب چسبندگی برای یک خانواده متناهی از نگاشت های غیر انبساطی فضاهای باناخ

در این پایان نامه ابتدا وجود نقطه ثابت برای نگاشت غیر انبساطی بررسی و سپس برای تعیین نقطه ثابت از روش تقریب چسبندگی استفاده می گردد. در این روش الگوریتم تکرار معرفی و با استفاده از آن نحوه بدست آوردن نقطه ثابت مورد بحث قرار می گیرد . سپس با تعمیم این الگوریتم نقطه ثابت مشترک برای خانواده متناهی از نگاشتهای غیر انبساطی در فضای باناخ مورد بررسی قرار می گیرد.

15 صفحه اول

تقریب صفر مشترک خانواده ای نامتناهی شمارا از نگاشت های m-افزاینده در فضاهای باناخ

!#" $%& )( *,+- ./ 0 1 243 5 67 !#" $%& 98: ; <( =>?@,a b c b d:e0 fgh i356; !#" $%& j< !#" $%& ?a 5*,(k0 fgil :j(*)(d: l,*nmo 35p/0 : :3g0 . 3 * >,l0 q <0 fgh i3567 !#" $%& r ;3*)" *sr(1 t,u v3 tlw< b d:<(5-8x c y $z" *s) [ %] : d^a ] c nabcda =*emo 3 *j kf(*r / !#" $%& j3 ghiu v3 tl< b d: , c n y j r( * !#" $% & w8:=k t l h b fm( *x < n :; = !#" $% & x ;3 *93 g h...

15 صفحه اول

نقاط ثابت مشترک برای زوج عملگر باناخ در بهترین تقریب

ابتدا به بیان تعاریف و قضایای مقدماتی تقریب و نقاط ثابت می پردازیم. وجود نقاط ثابت در بهترین تقریب را بررسی می کنیم که fوg دارای شرط انقباضی یا نا انبساطی است همچین دارای شرط هایی مانند سازگاری, جابجایی یا r- زیر جابجایی ضعیف در فضای نرم دارمی باشند و شرط خطی یا آفینی بودن برای یکی از توابع الزامی است. در پایان با تعریف زوج عملگر باناخ یک کلاس جدید از توابع غیر جابجایی را معرفی میکنیم و نقاط ثا...

15 صفحه اول

روش تقریب چسبندگی برای نگاشت های به طور مجانبی غیرانبساطی در فضاهای باناخ

روش تقریب چسبندگی برای یافتن یک جواب خاص در سال 2000 توسط مودافی معرفی شد. در این روش می توان دو دنباله به دست آورد که یکی از روی یک صورت ضمنی این روش و دیگری از روی صورت صریح آن ساخته می شود. با یافتن این دو دنباله تحت شرایط مناسب می توان دید که هر دو به نقطه ی ثابت نگاشت های موردنظر همگرا می باشند.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید چمران اهواز - دانشکده علوم ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023