خاصیت نقطه ثابت ضعیف نیم گروههایی از نگاشتهای ناانبساطی

پایان نامه
چکیده

در این پژوهش به بررسی خواص نقطه ثابت برای نیم گروه‎‎های چپ معکوس پذیر در - فضاهای وابسته به جبرهای وان-نیومن‏ می پردازیم. به خصوص کلاس همه عملگرهای کلاس اثر‏، همچنین جبرهای باناخ وابسته به گروه های به طور موضعی فشرده مورد توجه قرار می گیرند. برایرسیدن به این منظور ابتدا در فصل اول خاصیت نقطه ثابت و ساختارهای نرمال و نرمال ضعیف در فضاهای باناخ و در نیم گروه های چپ معکوس پذیر را مطرح کرده و به اختصار به مبحث عملگرهای کلاس-اثر و جبرهای وان-نیومن می پردازیم. در فصل دوم به اثبات چند قضیه مهم مربوط به دنباله های به طور مجزا محمل دار می پردازیم و با استفاده از آن ها ثابت می کنیم که عملگرهای کلاس-اثر خاصیت نقطه ثابت ضعیف ستاره برای نیم گروه های چپ معکوس پذیر دارد. در فصل سوم ابتدا تعاریف و قضایای مربوط به جبرهای فوریه وفوریه اشتیلیس رابیان می کنیم و سپس شرایط لازم وکافی برای این که جبرهای فوریه و فوریه اشتیلیس خاصیت نقطه ثابت ضعیف برای نیم گروه های چپ معکوس پذیر داشته باشند را به دست می آوریم. در فصل چهارم مفهوم توپولوژی اندازه برای عملگرهای اندازه پذیر را معرفی کرده و در پایان خواهیم دید که یک زیر مجموعه محدب و کراندار از -‎فضاهای وابسته به جبرهای وان-نیومن که نسبت به توپولوژی اندازه فشرده است‏، خاصیت نقطه ثابت برای نیم گروههای چپ معکوس پذیر را دار‎د.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

تقریبی از نقطه ثابت مشترک مینیمم نرم یک خانواده ی متناهی از نگاشتهای مجانباً ناانبساطی

دراین پایان نامه یک فرایند تکرارشونده معرفی می کنیم که به طور قوی به نقطه ثابت مشترک با کمترین نرم از یک خانواده ی متناهی از نگاشتهای مجانباً ناانبساطی همگراست. به عنوان یک دستاورد، همگرایی به نقطه ثابت مشترک با کمترین نرم از یک خانواده ی متناهی از نگاشتهای ناانبساطی اثبات می شود.

فشردگی ضعیف و خاصیت نقطه ثابت برای نگاشت های آفین

در این پایان نامه که مرجع های اصلی آن ]2[ و]3[ می باشد،ابتدا عدم وجود نقطه ی ثابت برای نگاشت های آفین بر روی یک زیرمجمو ی کراندار محدب و بسته از فضای باناخ که فشرده ضعیف نباشد مورد مطالعه قرار داده می شود و سپس ویژگی هایی از زیر مجموعه محدب ضعیف فشرده فضای باناخ l-نشاننده مورد بررسی قرار می گیرد. واژه های کلیدی :فضای باناخ، نگاشت آفین، دنباله اساسی، نقطه ثابت، مجموعه ضعیف فشرده.

15 صفحه اول

تقریبی از نقطه ثابت برای نیم گروه های ناانبساطی در فضای هیلبرت

در این پایان نامه ابتدا به بررسی تقریب نقاط ثابت مشترک دنباله های تکرار شونده برای سه نگاشت ناانبساطی مجانبی در یک فضای باناخ به طور یکنواخت محدب ‏پرداخته شده است. در ادامه روش های ضمنی و غیر ضمنی برای یافتن نقاط ثابت مشترک هر خانواده شمارای نامتناهی از خودنگاشت های ناانبساطی در فضاهای هیلبرت مورد بحث قرار گرفته شده و در پایان دو الگوریتم جدید برای یافتن نقاط ثابت مشترک هر خانواده از نیم گروه ه...

قضایای نقطه ثابت مشترک برای توابع انباضی ضعیف توسعه یافته تحت شرط ضعیف میر-کیلر توابع

در این مقاله به اثبات قضایای نقطه ثابت برای توابع مجموعه ای مقدار می پردازیم و بعضی از شرایط ضعیف انقباضی را توسیع می دهیم.  نتایج ما نتایج چنگ-چن و چریچ  را توسیع می دهد. در انتها با یک مثال توسیع بودن نتایج را نشان می دهیم.

متن کامل

قضایای نقطه ثابت برای نگاشتهای مرکز دار

در این مقاله به اثبات قضایای نقطه ثابت برای دسته جدیدی از نگاشتهای غیر خطی موسوم به نگاشتهای مرکزدار پرداخته ایم.

15 صفحه اول

خاصیت نقطه ی ثابت تقریبی ضعیف در فضاهایی که شامل l1 نمی باشند

مطالعات مربوط به نظریه ی خاصیت نقطه ی ثابت تقریبی ضعیف در فضاهای برداری توپولوژیک، [2]، توسط باروسو در سال (2009) آغاز شده است و خاصیت نقطه ی ثابت تقریبی ضعیف برای زیرمجموعه های محدب به طور ضعیف فشرده از فضاهای باناخ اثبات گردیده است. پس از آن باروسو و پی-کی-لین، [3]، در سال (2010) به بررسی این موضوع برای مجموعه های محدب، بسته و کراندار کلی از فضاهای باناخ و البته بیشتر با تاکید بر جنبه های هند...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه یزد

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023