عملگرهای یکنوای ماکزیمال و ترکیب آنها با عملگرهای خطی

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تفرش - دانشکده ریاضی
  • نویسنده مجید انصاری
  • استاد راهنما اسماعیل نظری
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1390
چکیده

در این پایان نامه ، علاوه بر معرفی نیم پیوسته ی پایین ، زیر مشتق و توابع مزدوج ، به بررسی عملگرهای یکنوای ماکزیمال می پردازیم و در ادامه شرطی ضعیف را ارائه می دهیم که تحت آن عملگر a*otoa یکنوای ماکزیمال شود ، وقتی که a عملگری خطی و پیوسته بین دو فضای باناخ انعکاسی و t یک عملگر یکنوای ماکزیمال می باشد و به عنوان حالتی خاص از آن نیز شرط ضعیف تری را می آوریم که تحت آن دو عملگر یکنوای ماکزیمال روی یک فضای باناخ انعکاسی ، یکنوای ماکزیمال می باشد .

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

عملگرهای یکنوای مجرد ماکزیمال و کاربردهای آن در اقتصاد

رابطه بین مشتق دوم تابع مطلوبیت نهایی و غیر نهایی و یکنوایی تابع تقاضا که با توجه به شاخص تحدبی توابع و شاخص یکنوایی تابع تقاضا بررسی می شود.همچنین تعمیمی از نظریه عملگرهای یکنوا در چارچوب محدب مجرد معرفی می شود. چگ.نگی کاربرد تعمیم فرمولهای مزدوج فنچل تعمیم یافته را در بدست آوردن بعضی نتایج روی یکنوای مجرد ماکزیمال نشان می دهیم.

15 صفحه اول

عملگرهای یکنوا و عملگرهای یکنوای ماکسیمال

در سرتاسر پایان نامه یک فضای باناخ بازتابی ( یا انعکاسی ) و دوگان آن می باشد . ما در این پایان نامه به بررسی و پژوهش عملگرهای یکنوا و عملگرهای یکنوای ماکسیمال و ارائه قضایای بدست آمده در این خصوص می پردازیم و به واسطه قضیه فیتس پاتریک یک نمایش از عملگرهای یکنوای ماکسیمال دلخواه بوسیله توابع محدب فراهم می شود و به نمایش پذیری عملگرهای یکنوای دلخواه بر حسب توابع محدب پرداخته می شود و هدف از این پ...

15 صفحه اول

مجموعه تعویضگر عملگرهای توپلیتز

یکی از مباحث جالب در نظریه عملگرها که ریاضیدانان زیادی را به خود مشغول داشته است و مسائل حل نشده زیادی  را شامل می شود، موضوع مشخص نمودن مجموعه تعویضگر عملگر توپلیتز است. در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تفرش - دانشکده ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023