آزمونهای نکویی برازش کاپولاها: مطالعات موردی

پایان نامه
چکیده

این پایان نامه به دنبال معرفی کاپولا (تابع مفصل) به عنوان ابزاری قوی برای مدلسازی ساختار همبستگی میان متغیرهای تصادفی است و به برآورد پارامترهای کاپولا و نکویی برازش آن اشاره دارد. همچنین بر اساس رویکرد glm روشی جدید برای تخمین پارامترهای کاپولا معرفی می کند. روش معرفی شده به همراه روشهای دیگر از طریق شبیه سازی مقایسه می شوند. آزمون دو نمونه ای کرامر، به منظور برازش کاپولا به 5 توزیع: نرمال، تی، کوشی، لجیستیک و هوزلر- رایس مورد استفاده قرار می گیرد. در پایان به کمک ابزار کاپولا مدلی برای بررسی رابطه بین شاخص بورس تهران و قیمتهای جهانی نفت و طلا ارائه می شود.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

مقایسه توان آزمونهای نیکویی برازش برمبنای آنتروپی با سایر روشها

  در این مقاله توان آ‍زمون های نیکویی برازش بر مبنای آنتروپی نمونه را برای توزیع های نرمال، نمایی و یکنواخت مورد بحث و ارزیابی قرار می دهیم و آنها را با توان آزمون های دیگر مقایسه می کنیم. نشان می دهیم که آزمون های بر مبنای آنتروپی نسبت به آ‍زمون های مقایسه شده دارای توان کمتری هستند. در این مقاله یک آزمون جدید تقارن بر مبنای آنتروپی نمونه معرفی می کنیم و این آزمون جدید را با آزمون تقارن دیگری ...

متن کامل

مقایسه توان آزمونهای نیکویی برازش برمبنای آنتروپی با سایر روشها

در این مقاله توان آ‍زمون های نیکویی برازش بر مبنای آنتروپی نمونه را برای توزیع های نرمال، نمایی و یکنواخت مورد بحث و ارزیابی قرار می دهیم و آنها را با توان آزمون های دیگر مقایسه می کنیم. نشان می دهیم که آزمون های بر مبنای آنتروپی نسبت به آ‍زمون های مقایسه شده دارای توان کمتری هستند. در این مقاله یک آزمون جدید تقارن بر مبنای آنتروپی نمونه معرفی می کنیم و این آزمون جدید را با آزمون تقارن دیگری مق...

متن کامل

مروری بر آزمونهای نیکویی برازش برای توزیع نمایی

در این پایان نامه آزمون های نیکویی برازش توزیع نمایی مبتنی بر معیارهای آنتروپی، تابع میانگین باقیمانده طول عمر و تابع توزیع جمع بسته مورد بحث و مقایسه قرار می گیرند. همچنین آزمونی جدید مبتنی بر آنتروپی معرفی ونتایج مقایسه این آزمونها در یک فصل ارائه می شود.

15 صفحه اول

آزمونهای عملی در سمع قلب

این مقاله فاقد چکیده می​باشد.

متن کامل

حکمت آزمونهای الهی در قرآن

در این نوشتار بر آنیم تا حکمت آزمونهای خداوند را دریافته روشن سازیم که منظور او از امتحان انسان نه برای کسب خبر است که او دانای غیوب است و آگاه مضمرات قلوب، بلکه همة بندگانش و حتی پیامبران و اولیاء را در همة زمانها می آزماید تا تربیتشان کند، بر اساس عملشان داوری فرماید و پاک را از بدسرشت باز نماید. چگونگی و روند کلی این امر، در اینجا به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه علامه طباطبایی

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023