نقطه ثابت نگاشت های چند مقداری لیپ شیتز یکنواخت در فضاهای متریک و باناخ

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه به مطالعه و تحقیق درباره فضاهای متریک ژئودزیک پرداخته ، دراین راستا فضاهای متریک ژئودزیک با خاصیت (cat(k را معرفی کرده و به بررسی ویژگی های خاص این فضاها می پردازیم و بویژه درمورد ویژگی های فضاهای cat(1) و cat(0 مطالعه می کنیم ، و نشان می دهیم که این فضاها دارای خواص مشابه به فضای هیلبرت می باشند و آن را به عنوان تعمیم متریک فضاهای هیلبرت می شناسیم . در ادامه نگاشت های چند مقداری لیپ شیتز یکنواخت را روی چنین فضاهایی تعریف کرده و به بررسی وجود نقطه ثابت برای این نگاشت ها می پردازیم ، همچنین وجود نقاط ثابت این نگاشت ها را روی فضاهای کامل و فضاهای با ناخ محدب یکنواخت بررسی می کنیم .فضاهای(cat(k در فصل دوم معرفی میشوند و ویژگیهای فضاهای(cat(0 مورد بررسی قرار میگیرد.مطالبی در مورد فضاهای(cat(1 در فصل سوم مورد بررسی قرار میگیرد و نتایج بهدست آمده را به فضاهای(cat(k تعمیم میدهیم.و در فصل چهارم در مورد نقطه ثابت نگاشت های k-لیپ شیتز یکنواخت روی فضاهای مختلف مطالعه میکنیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

ساختار مجموعه ی نقاط ثابت نگاشت های یکنواخت لیپ شیتسی در فضاهای باناخ یکنواخت محدب

فرض کنیم e فضای باناخ روی میدان اعداد حقیقی باشد و فرض کنیم c زیر مجموعه ای ناتهی ، بسته ، محدب و کراندار از e باشد. بروک اثبات می کند که اگر نگاشت t : c ?c در هر زیر مجموعه محدب و بسته که تحت t ناوردا است دارای نقطه ثابت است و اگر c محدب و ضعیف فشرده باشد آنگاه ،مجموعه نقاط ثابت یک درون بر ناگسترده از c است . در این پایان نامه بنابر روش های مرکز مجانبی نشان می دهیم که مجموعه نقاط ثابت هر نگ...

15 صفحه اول

قضایای نقاط ثابت برای نیم‎‎ گروه های میانگین پذیر چپ از نگاشت های غیر لیپ شیتز در فضاهای باناخ

در این پایان نامه، قضایای همگرایی برای وجود نقاط ثابت نیم گروه های میانگین پذیر چپ از نگاشت های از نوع مجانباً غیر انبساطی را در فضاهای باناخ بررسی می کنیم که نتایج به دست آمده در این پایان نامه، توسیعی برای نتایجی می باشد که اخیراً توسط تعدادی از نویسندگان به دست آمده است.

قضیه نقطه ثابت برای انقباضهای چند مقداری در فضاهای متریک کامل

در این پایان نامه به معرفی نگاشت های مجموعه مقداری انقباضی در فضای متریک کامل پرداخته، سپس قضیه نقطه ثابت را برای نگاشت های مجموعه مقداری در فضاهای فشرده و کامل ارائه می دهیم و در پایان با ارائه چند مثال درستی مطالب را بررسی می کنیم.

15 صفحه اول

نقاط ثابت مشترک برای نگاشتهای چند مقداری در فضاهای متریک

دراین پایان نامه برخی قضایای نقاط ثابت مشترک را برای نگاشتهای چند مقداری روی فضاهای متریک ذکر میشود.این قضیه ها تعمیم هایی از قضایای معروف نقطه ثابت برای نگاشتهای چند مقداری هستند.

خاصیت نقطه ی ثابت برای نگاشت های ناگسترده چند مقداری

در این پایان نامه خاصیت نقطه ی ثابت را برای نگاشت های ناگسترده چند مقداری بررسی می کنیم. به ویژه اندازه ی نافشردگی را تعریف می کنیم و با استفاده از آن وجود نقطه ی ثابت را برای نگاشت های ناگسترده ثابت می کنیم. هم چنین ثابت می کنیم فضای باناخ دارای شرط... خاصیت نقطه ی ثابت چند مقداری ضعیف دارد و سه شرط هم ارز: پیمانه ی نامتناهی بعد جهانی ضرایب نزدیک به محدب یکنواخت و پیمانه اپیال ساختار نرمال یکن...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تفرش - دانشکده ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023