عملگرهای پایا روی بعضی از جبرهای باناخ

پایان نامه
چکیده

فرض کنید g یک گروه هاسدورف و فشرده موضعی و? یک زیر گروه بسته از g×g باشد در این پایان نامه مفهوم جابه جایی نسبت به یک زیر گروه بسته که یک نتیجه کلی از ضرب گرهاست معرفی می شود و عملگرها روی l^2 (g) که با انتقال جابه جا می شوند را مشخص می سازیم هرگاه g میانگین پذیر شود. نشان می دهیم که اگر t عملگر خطی ضعیف ستاره-ضعیف ستاره پیوسته روی l^? (g) باشد در این صورت t با عملگرهای مزدوج جابه جا می شود اگر وتنها اگر با پیچش مزدوج جابه جا شود. سر انجام ضرب گرها روی جبر های باناخ را تعریف نموده و سپس به بررسی ضرب گرها روی جبرهای باناخ جابه جایی می پردازیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

نگاشت‌های نگهدارنده جفت‌های عملگری باناخ روی جبرهای عملگری

فرض کنید ‎$mathcal{B(X)}$‎ جبر شامل تمام عملگرهای خطی کران‌دار روی فضای باناخ ‎$mathcal{X}$‎ و ‎$phi:mathcal{B(X)}longrightarrow mathcal{B(X)}$‎ یک نگاشت جمعی دوسویی باشد که جفت عملگری باناخ را از دو طرف حفظ می کند. در این مقاله، نشان می دهیم که به ازای هر ‎$A in mathcal{B(X)}$‎ و ‎$x in mathcal{X}$‎، اسکالرهای ‎$alpha‎ , ...

متن کامل

جبرهای باناخ انقباض پذیر

فرض کنید یک جبر باناخ باشد. ما نشان می دهیم که اگر یک ایده ال انقباض پذیر ازیک جبر باناخ باشد آنگاه برقرار است. سپس وجود یک خود توان می نیمال مرکزی را در یک جبر باناخ انقباض پذیرکه یک تابعک ضربی نا صفر روی آن موجود باشد ثابت می کنیم. همچنین مفهومb- انقباض پذیری و یکی از فرم های معادل آن را معرفی می کنیم و با مثالی نشان می دهیم که b- انقباض پذیری به طور اکید از انقباض پذیری ضعیف تر است.

متن کامل

مرکز توپولوژیکی ضعیف از دوگان دوم جبرهای باناخ

در این مقاله برای اولین بار مفهوم جدیدی به عنوان مرکز توپولوژیکی ضعیف چپ و راست برای دوگان دوم جبرهای باناخ a ، را تعریف کرده و رابطۀ آن را با آرنز منظم پذیری بررسی می کنیم.

متن کامل

مکمل و مکمل تقریبی روی بعضی جبرهای باناخ

بعداز پرداختن به کلیت مفهوم تصویرها و زیرفضاهای مکمل دارهدف ما تعمیم دادن این مطلب به کلاس معینی از جبرهای باناخ است.همچنین زیرفضاهای مکمل دار از نیم گروه های جبری و گروه های جبری را به طوری که پایای انتقال چپ و تحت توپولوژی ضعیف ستاره بسته باشند را مورد مطالعه قرار می دهیم ورابطه ی بین تصویرها و میانگین پذیری را بررسی می کنیم.

15 صفحه اول

عملگرهای ترکیبی وزن دار روی فضاهای باناخ دوگان و پیش دوگان از جبرهای بیورلینگ روی z

فرض کنیم ‎$‎‎‎ u‎$‎ یک دنباله وزنی بر ‎$‎‎‎mathbb{z}‎$‎ و ‎$‎‎‎‎varphi‎‎$‎ و ‎$‎‎‎‎‎psi‎‎‎$‎ توابع مختلط مقدار روی ‎$‎‎‎mathbb{z}‎$‎ باشند به طوری که ‎$‎‎‎.‎varphi‎(mathbb{z})‎subseteq ‎mathbb{z}‎$‎‎ در‎ این پایان نامه‏، کراند‎‎اری‏، فشردگی‏ و فشردگی ضعیف عملگرهای ترکیبی وزن دار ‎$‎‎‎c_{‎psi‎‎, ‎varphi‎}‎$‎‎ را بر پیش دوگان فضاهای باناخ ‎$‎‎‎c_0(mathbb{z}, dfrac{1}{ u})‎$‎‎ و دوگان فضا...

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه سمنان - دانشکده ریاضی و کامپیوتر

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023