توزیع های انتخاب و ارتباط آن با آماره های ترتیبی و همراهان آنها

پایان نامه
چکیده

چکیده: در حالت کلی این رساله به دو قسمت آماری و فازی تقسیم بندی می شود. در قسمت آماری که شامل فصول 2 تا 4 بوده به مطالعه و تعیین توزیع آماره های ترتیبی، ترکیبات خطی و همراهان آماره های ترتیبی در توزیع دو بعدی لاپلاس و همچنین توزیع های چند متغیره بیضوی و آمیخته میانگین-واریانس نرمال برای نمونه های وابسته پرداخته ایم. بدین منظور در فصل 2 توزیع ترکیب آماره های ترتیبی توزیع لاپلاس دو بعدی را بر حسب یک ترکیب از توزیع های لاپلاس چوله تعمیم یافته یک متغیره نوشته که بر اساس آن تابع مولد گشتاور این ترکیب را به دست آورده ایم. همچنین در فصل 3 توزیع آماره های ترتیبی و ترکیبات خطی آنها را از حالت یک بعدی به دو بعدی تعمیم داده و این توزیع ها را به صورت دقیق بر حسب توزیع های بیضوی چوله تعمیم یافته مشخص کردیم. همچنین با ورود متغیر همراه x_0 توانستیم بهترین پیشگوی غیرخطی x_0 بر اساس آماره های ترتیبی یا ترکیبات خطی آنها به دست آوریم. در فصل 4 توزیع چند متغیره آمیخته میانگین-واریانس نرمال را در نظر گرفته و توزیع آماره های ترتیبی و ترکیبات خطی آنها و همچنین متغیرهای همراه آماره ترتیبی آنها را بر حسب توزیع های انتخاب که در فصل1 معرفی شده بودند تعیین کنیم. سپس به کمک این نتایج توانستیم توزیع های کناری و شرطی آماره های ترتیبی و ترکیبات خطی و متغیرهای همراه آماره ترتیبی آنها را مشخص کردیم. همچنین این نتایج را برای توزیع هایپربولیک تعمیم یافته که یک حالت خاص از توزیع های آمیخته میانگین-واریانس نرمال است بیان کردیم. در قسمت فازی یعنی فصل 5 یک روش برای تولید توزیع های یک و چند متغیره بیضوی چوله به کمک پیشامدهای شرطی فازی معرفی کردیم که توزیع نرمال چوله را به عنوان یک حالت خاص مورد بررسی بیشتر قرار دادیم. همچنین به کمک این ایده توانستیم امید ریاضی شرطی دمی را برای توزیع های بیضوی و بیضوی چوله محاسبه کنیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

مشخص سازی توزیع ها بر اساس اندازه اطلاع کولبک-لیبلر آماره های ترتیبی و مقادیر رکورد

در این مقاله با استفاده از اطلاع کولبک-لیبلر آماره های ترتیبی و مقادیر رکورد به مشخص سازی توزیع ها پراداخته می شود. سپس مشخص سازی ها بر پایه اطلاع کولبک-لیبلر و اطلاع شانون برای آماره های ترتیبی و آماره های رکورد بدست آورده می شود.

متن کامل

مقایسه تأثیر وضعیت طاق باز و دمر بر وضعیت تنفسی نوزادان نارس مبتلا به سندرم دیسترس تنفسی حاد تحت درمان با پروتکل Insure

کچ ی هد پ ی ش مز ی هن ه و فد : ساسا د مردنس رد نامرد ي سفنت سرتس ي ظنت نادازون داح ي سکا لدابت م ي و نژ د ي سکا ي د هدوب نبرک تسا طسوت هک کبس اـه ي ناـمرد ي فلتخم ي هلمجزا لکتورپ INSURE ماجنا م ي دوش ا اذل . ي هعلاطم ن فدهاب اقم ي هس عضو ي ت اه ي ندب ي عضو رب رمد و زاب قاط ي سفنت ت ي هـب لاتـبم سراـن نادازون ردنس د م ي سفنت سرتس ي لکتورپ اب نامرد تحت داح INSURE ماجنا درگ ...

متن کامل

توزیع آماره های ترتیبی توزیع نرمال

در این پایان نامه توزیع آماره های ترتیبی از توزیع نرمال دو متغیره و سه متغیره محاسبه می کنیم. همچنین به معرفی توزیع چوله نرمال یکریخت که با نماد sun نمایش می دهیم تابع مولد گشتاور این توزیع و برخی از خواص آن می پردازیم. نحوه ساختن توزیع sun را از توزیع نرمال سه متغیره ارائه می دهیم و نشان می دهیم که توزیع آماره های ترتیبی از توزیع نرمال سه متغیره به صورت مخلوطی از توزیع sun می شود.

مشخص سازی توزیع ها بر اساس اندازه اطلاع کولبک-لیبلر آماره های ترتیبی و مقادیر رکورد

در این مقاله با استفاده از اطلاع کولبک-لیبلر آماره های ترتیبی و مقادیر رکورد به مشخص سازی توزیع ها پراداخته می شود. سپس مشخص سازی ها بر پایه اطلاع کولبک-لیبلر و اطلاع شانون برای آماره های ترتیبی و آماره های رکورد بدست آورده می شود.

متن کامل

توزیع متغیر همراه آماره های ترتیبی شرطی توزیع نرمال چندمتغیره

چکیده توزیع آماره های ترتیبی و متغیرهای همراه آن ها دارای اهمیت زیاد تئوری و کاربردی در آمار هستند. برخی از توزیع های مربوط به آماره های ترتیبی و متغیرهای همراه آن ها را در یک نمونه تصادفی نرمال مورد بررسی قرار داده ایم. علاوه بر این توزیع یک ترکیب خطی از آماره های ترتیبی، توزیع یک ترکیب خطی از متغیرهای همراه آماره های ترتیبی، توزیع توأم یک ترکیب خطی از آماره های ترتیبی و یک ترکیب خطی از متغ...

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید باهنر کرمان - دانشکده ریاضی و کامپیوتر

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023