k-نظریه جبرهای آزومایا

پایان نامه
چکیده

ابتدا جبرهای آزومایا را معرفی و سپس برخی نتایج مربوط به آنها ارائه میشود. همچنین k-نظریه جبرهای آزومایا مورد مطالعه قرار می گیرد. نتیجه اصلی این پایان نامه این است که اگر a یک جبر آزومایا به مرکز r از رتبه ثابت n باشد، آنگاه:k-نظریه این جبر تا حد زیادی مشابه k-نظریه مرکز آن است.همچنین k-نظریه کاهش یافته جبرهای آزومابا مورد مطالعه قرار گرفته است. در این راستا نشان داده شده است که، اگر a یک جبر آزومایا موضعی روی یک حلقه موضعی هنزلی باشد آنگاه گروه وایتهد کاهش یافته آن تا همان گروه وایتهد کاهش یافته جبر ساده مرکزی مانده ای آن است.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

بررسی خواص جبرهای کونتز از دیدگاه نظریه ی k

در این پایان نامه ضمن بیان برخی از قضایای اساسی در نظریه جبرهای سی استار، جبرهای کونتز که رده ی خاصی از جبرهای سی استار را تشکیل می دهند معرفی و خواص این جبر مهم را به تشریح بیان کرده ایم. همچنین با معرفی نظریه ی k سی استار جبری، به بررسی روش محاسبه گروه k جبرهای کونتز پرداخته ایم.

15 صفحه اول

$k$-جبرهای متناهی نمایش و $C^infty$-حلقه های متناهی مولد

.در این مقاله ابتدا به تبیین سیر تاریخی پیدایش توپولوژی زاریسکی روی حلقه های چندجمله ای های با ضرایب مختلط می پردازیم. سپس، برای حلقه جابجایی و یکدار مفروض $k$، قصد داریم یکی از ساختارهای موجود روی دوگان رسته $k$-جبرهای متناهی نمایش را که می تواند به روش مشابهی به رسته $L$، یعنی دوگان رسته ی همه ی $C^infty$-حافه های متناهی مولد تعمیم داده شود معرفی می کنیم. آن، سایت زاریسکی است..در این مقاله اب...

متن کامل

جبرهای فیستر با برگردان

در این مقاله به مرور فرم‌های دوخطی فیستر روی میدان‌ها و برگردان‌های فیستر روی جبرهای ساده‌ٔ مرکزی می‌پردازیم. همچنین به بیان حدس‌های مهم در این راستا، تلاش‌های انجام شده برای اثبات آن‌ها و نیز مسائل باز باقیمانده در مشخصه‌ٔ مخالف دو خواهیم پرداخت. درنهایت، تلاش‌های انجام شده برای تعمیم این حدس‌ها به مشخصه‌ٔ دو و تفاوت‌های نتایج به دست آمده در این مشخصه با سایر مشخصه‌ها نیز مرور می‌شوند.

متن کامل

$k$-جبرهای متناهی نمایش و $c^infty$-حلقه های متناهی مولد

.در این مقاله ابتدا به تبیین سیر تاریخی پیدایش توپولوژی زاریسکی روی حلقه های چندجمله ای های با ضرایب مختلط می پردازیم. سپس، برای حلقه جابجایی و یکدار مفروض k، قصد داریم یکی از ساختارهای موجود روی دوگان رسته k-جبرهای متناهی نمایش را که می تواند به روش مشابهی به رسته l، یعنی دوگان رسته ی همه ی c^infinity-حافه های متناهی مولد تعمیم داده شود معرفی می کنیم. آن، سایت زاریسکی است..در این مقاله ابتدا ب...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی (نوشیروانی) بابل - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023