p-گروه های توانمند و کران هایی برای ضربگر c-پوچ توان آن ها

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه فردوسی مشهد - دانشکده علوم ریاضی
  • نویسنده آسیه دلاور
  • استاد راهنما بهروز مشایخی فرد
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1392
چکیده

در این پایان نامه p-گروه های توانمند را مطالعه می کنیم. هم چنین نامساوی هایی را برای مرتبه، نماو تعداد مولدهای ضربگر c-پوچ توان(پایای بئر نسبت به چند گونای گروه های پوچ توان از رده حداکثر c) از p-گروه های توانمند مورد بررسی قرار می دهیم، که در واقع تعمیمی از نتایج لوبوتسکی و مان به ضربگر c-پوچ توان می باشد. سپس با ارائه ی چند مثال، دقت نتایج و بهبود بعضی از نامساوی های قبل را نشان می دهیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

نامساویهایی برای ضربگر پوچ توان p-گروههای توانمند

دراین پایان نامه نامساوی های به دست آمده برای مرتبه، نما و تعداد مولدهای ضربگرهایc- پوچ توان p-گروههای توانمند، را مطالعه میکنیم. نتایج مورد مطالعه، کرانهای بدست آمده برای تعداد مولدها، مرتبه و نمای ضربگرشور توسط لوبوتسکی و مان را به ضربگرهایc- پوچ توان گسترش میدهد.همچنین با آوردن مثالهایی، میزان دقت این نامساوی ها نشان داده میشود و نامساوی های قبل بهبود مییابد.

نامساوی هایی برای ضربگر پوچتوان p-گروه های توانمند

در این پایان نامه ساختارهایی برای p-گروه آبلی g با در نظر گرفتن شرایطی برروی نماهای (s2m(g) ,g, m(g ارائه می شود. همچنین تعدادی نامساوی برای مرتبه و نما و تعداد مولدهای ضربگر c-پوچتوان p-گروه توانمند را بیان می کنیم. در واقع در اینجا تعدادی از نتایج مان و لبسکی به ضربگرهای پوچتوان تعمیم داده می شود و کران های بالایی برای مرتبه و نما و تعداد مولدهای ضربگر c-پوچتوان یک p-گروه توانمند d-مولدی چون ...

ضربگر c - پوچ توان جبرهای لی

فرض کنیم l یک جبر لی و f یک جبرلی آزاد باایده آل r باشد. دراین صورت ضربگرc-پوچ توان از l برای 1? c به صورت زیراست (m (c)(l)=(r?? c+1(f))/ ? c+1(r,f). در این پایان نامه قصد داریم بابررسی بعد ضربگر c-پوچ توان کران هایی برای ضربگر c-پوچ توان جبرلی ازبعد متناهی بدست آوریم. سپس به مقایسه بعد در کران های بالای ضربگر c-پوچ توان بپردازیم.

15 صفحه اول

مرکز دقیق p-گروه هایی از کلاس پوچ توانی دو

این پایان نامه به بررسی مقاله ای از مارسین مازور پرداخته است که هدف اصلی آن طبقه بندی برخی از p-گروه های توانا است. بدین منطور ابتدا ارتباط میان توانایی یک گروه و مرکز دقیق آن را مورد بررسی قرار می دهد سپس با تعیین مرکز دقیق p- گروه هایی از کلاس پوچ توانی دو، توانایی آنها را بررسی می کند. همچنین برای تعیین مرکز دقیق یک گروه، ابتدا دو فضای برداری و یک نگاشت دو خطی بین این دو فضا را معرفی می کند....

p-پوچ توانی و حل پذیری گروه ها

می دانیم که همه زیرگروه های پوچ توان حل پذیر هستند. فرض کنید تعداد زیرگروه های ماکسیمال غیر نرمال گروه متناهی g پوچ توان باشند, نشان می دهیم که g حل پذیر است و به ازای برخی عدد اولp, p-پوچ توان است. و اگر g ناپوچ توان باشد تعداد مقسوم علیه های اول مرتبه g بین 2وk+2 خواهد بود. که k تعداد زیرگروه های ماکسیمال نرمال هستند که پوچ توان نمی باشند.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه فردوسی مشهد - دانشکده علوم ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023