تهیه بتالاکتام های جدید دارای حلقه بنزوتری آزول بوسیله واکنش حلقه زایی [2+2] کیتین با ایمین

پایان نامه
چکیده

در این پروژه تحقیقاتی سنتز فضاگزین گونه های جدیدی از بتالاکتام های حاوی بخش بنزوتری آزولی انجام گردید. بدین منظور فرایندی طراحی گردید که طی آن از واکنش بنزوتری آزولیل کیتین تولید شده از اسید مربوطه و معرف موکایاما با ایمین های آروماتیک در حضور تری اتیل آمین در حلال دی کلرومتان و در دمای محیط، بتالاکتام های جدید به صورت دو ایزومر سیس و ترانس تشکیل شدند که جداسازی آنها با استفاده از کرماتوگرافی ستونی انجام گردیده و توسط داده های طیفی مورد شناسایی قرار گرفتند. واکنش ها با فضاگزینی بسیار خوبی انجام گردیده و ترانس بتالاکتام به عنوان محصول عمده تشکیل گردید.

منابع مشابه

تهیه متیل n-پیرولیل کیتین و سنتز بتالاکتام های حاصل از واکنش آن با ایمین های مختلف

بتالاکتام ها یکی از ترکیبات بسیار مهم شیمی آلی هستند که در ساختار بسیاری از دارو ها نظیر پنی سیلین ها و سفالوسپورین ها وجود دارند، لذا امروزه بسیاری از شیمیدانان تلاش می کنند ترکیباتی از این خانواده را تهیه نمایند. در این پروژه سنتز بتالاکتام هایی دارای ساختار پیرول گزارش می شود زیرا حلقه پیرول نیز از جمله هتروسیکل هایی است که در ساختار بعضی از داروها بکار رفته است

بعضی نتایج جدید در نظریه حلقه های تعویض پذیر

در این مقاله چند نتیجه درباره ساختار حلقه های تعویض پذیر را مرور خواهیم کرد. به طور عمده بر حلقه پوچتوان، حلقه های رادیکال جیکوبسن و حلقه های با بعد گلفاند - کریلف تاکید خواهیم کرد.

متن کامل

آشنایی با حلقه های توابع پیوسته

این مقاله شرحی است از روند تاریخی پیدایش نظریه حلقه های توابع پیوسته و بیان موضوعات اصلی پژوهش در این زمینه از ریاضیات همراه با توصیف فعالیت های پژوهشی انجام شده در کشور طی سالهای گذشته و در حال حاضر.

متن کامل

مهار رگ زایی با زهر زنبور عسل در مدل حلقه آئورت موش صحرایی

Background and Objective: Angiogenesis- formation of new blood vessels from former ones- is an essential process in development. Bee venom has been used to cure diverse ills for many years. In the present research the inhibitory effect of bee venom on angiogenesis has been investigated in a wistar rat aortic model. Materials and Methods: Rat's aorta was cut into 1 mm pieces and culture...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید باهنر کرمان - دانشکده علوم

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023