ویژگی های گراف های متقارن 4-منظم از مرتبه ی 9p و گراف های کیلی تحت اعمال گراف ها

پایان نامه
چکیده

گراف کیلی یک گروه متناهی قدیمی ترین گرافی است که به یک گروه نسبت داده شده است. گراف های کیلی اهمیت و کاربردهای بسیاری در ریاضیات و شبکه های کامپیوتری دارند. در این پایان نامه به بررسی گراف های متقارن و ‎4-‎منظم از مرتبه ی ‎9p‎ می پردازیم. مطالعه ی گراف های کیلی تحت برخی از اعمال گراف ها یکی دیگر از اهداف این پایان نامه است که حاصل کار نویسنده می باشد. در اینجا هدف ما بررسی شرایطی است که دو گراف کیلی تحت اعمالی چون حاصل ضرب تانسوری، حاصل ضرب دکارتی، حاصل ضرب قوی، ترکیب، جمع متقارن، تفاضل متقارن، حاصل ضرب تاج، گره، حاصل ضرب خوشه ای، ارتباط، حاصل ضرب سلسله مراتبی، حاصل ضرب چپ، حاصل ضرب وارون چپ و ‎neps‎ گرافی کیلی خواهند شد. به علاوه شرایطی را که موجب می شود گراف های ساخته شده از یک گراف کیلی طی فرآیندی مانند اعمال زیرتقسیمی، گراف کیلی شود بیان می کنیم‎;‎ در برخی از موارد امکان پذیری ساخت تعدادی متناهی گراف کیلی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

منابع مشابه

دورهای برداشتنی از گراف ها و دی گراف ها

در این مقاله دورهای برداشتنی بدین معنی تعریف می شوند: اگر f یک کلاس از گراف ها (دی گراف ها) باشد که در خاصیت معینی صدق کند ، g in f دور c در g با گره برداشتنی است هرگاه g-v(c) in f دورهای با گره برداشتنی از گراف ها ی اویلری مطالعه می گردند. ما دورهای با اضلاع برداشتنی از گراف های منظم (دی گرافها) را نیز مطالعه می کنیم.

متن کامل

حدس های زیبا در نظریه گراف

به طور قطع، هر آنچه که در ریاضیات مطرح می‌شود الزاماً زیبا نیست. اما با باور به این‏‌که زیبایی در بطن بهترین‌ قسمت‌های ریاضی قرار دارد، تلاش می‌کنیم تا برخی از بهترین حدس‌های مربوط به نظریه‌ی گراف را گردآوری کنیم که با ملاک‌های مختلف زیبایی جور در بیایند.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه کاشان - دانشکده علوم ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023