سنجش کارایی نسبی با روش نواحی اعتماد که ورودی ها و خروجی ها را پیوند می دهد

پایان نامه
چکیده

بیشترین محدودیت های وزنی رایج نواحی اطینان هستند که نسبتهایی میان وزن ها مطابق یک بازه مشخص اعمال می کنند. نواحی اطمینان به دو نوع دسته بندی می شوند: نواحی اطمینان نوع 1 (ari) نواحی اطمینان نوع 2 (arii) ari کرانهایی روی نسبت وزنهای ورودی ها و خروجی ها معین میکند. در حالی که arii روی نسبت هایی که وزن های ورودی ها و خروجی ها را پیوند می دهند کرانهایی را معین می کند. مدلهای dea با استفاده از ari موفق به ماکسیمم کردن کارایی نسبی می شوند اما در حضور arii ممکن است نشدنی شوند و یا کارایی نسبی را کم برآورد کنند. در این تحقیق در مورد مشکلاتی که می تواند در وقوع arii رخ دهد بحث می شود و یک مدل غیر خطی جدید پیشنهاد شده که بر این مشکلات غالب می شود. دوآل مدل نیز شرح داده میشود که قادر است زمانی که بده بستانهای میان ورودی ها و خروجی ها مشخص می شود کارایی نسبی را ارزیابی کند.

منابع مشابه

آیا کارآفرینی استراتژی دانشگاه ها را تغییر می دهد؟

با روند تغییرات بین‌المللی و گذر از جامعه صنعتی به سمت جامعه اطلاعاتی، اتخاذ استراتژی جدید در راستای استفاده از ارزش‌ها و فرصت‌های جدید در دانشگاه‌ها ضروری می‌نماید. به ویژه اینکه با توجه به اهمیت امر توسعه همه‌جانبه اقتصادی و سیاسی که توسعه آموزش و پژوهش نقش بسیار کلیدی در آن دارد و نیز اهمیت روزافزون سه انقلاب در دنیا یعنی انقلاب کارآفرینی، انقلاب دیجیتال و انقلاب اینترنت (که به سه انقلاب E-D...

متن کامل

روزی که GPS آسمان ها را تسخیر می کند

تا قبل از ظهور GPS، علم ناوبری در تعیین موقعیت به هنگام روز از دقت خوبی برخوردار نبود. اما حداقل جای بسی امیدواری است که خورشید و ستارگان و اجرام سماوی دیگر توسط ابرقدرت­ها کنترل نمی­ شوند. نگارنده در اینجا به سیستمی اشاره می­ کند که همواره سمت و جهت خویش را از پنتاگون و نیروهای نظامی ایالات متحده دریافت می­ کند، و با قدردانی از وجود کثرت اجرام سماوی است که این امر امکان­ پذیر شده است.

متن کامل

تغییر سطح ورودی ها و ارزیابی خروجی ها در dea وقتی که تعدادی از خروجی ها نامطلوب هستند

در این مقاله، معکوس با ارجحیت محدویت های مخروطی، زمانی که تعدادی از خروجی های واحدهای تصمیم گیری نامطلوب هستند، مورد بحث قرار می گیرد. بدین صورت که با تغییر سطح ورودی های واحد تحت ارزیابی و با حفظ مقدار کارایی، سطح خروجی مطلوب (نامطلوب)، افزایش (کاهش) می یابد. برای این منظور از مدل برنامه ریزی خطی چند هدفه استفاده می کنیم.

متن کامل

باردیگر شهری را که دوست می داشتم

تست تستس تستسی سیباستیا باسیبتاسیبا ستیابنت  بتسیابتاسیتباسنتایبتنسای یب سایبتناس یتنباسایبتاسیتابستنیا تسنیابتنسیابتاسیابتسیابتناسیتباسیتاب سیابتسیابتسای بایبتا سیتن ابتسیابتسایتنب استنیابتنسایبتسایبتستین با تسیابستیابتسیبتاسی بتاتسیاب تنسایبتنایبتنا سیبتناستیا سایبت اسنیاتنسیا ستیاتسایبسایتن الستنابسیا نتاستبنیلا تنسیبال تیسبال تنیبا لستیابلتناسیبتنلا الکضاصتنیابکشسایلتنشاسیتناشکاسیابتناشسی...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه تربیت معلم - تهران - دانشکده ریاضی و کامپیوتر

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023