نظریه توابع تحلیلی ناجابه جایی روی گوی واحد (b(h

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه ابتدا به یادآوری تعریف مشتق پذیری توابع برداری و مشتق در راستای یک بردار می پردازیم. سپس کاربردهایی از مشتق این توابع را بررسی خواهیم کرد. در ادامه ضمن تعریف توابع تمامریخت این قضایا را برای فضای توابع تمامریخت تعمیم می دهیم و در این راستا به بیان قضایایی نظیر قضیه نگاشت وارون خواهیم پرداخت.

منابع مشابه

تصویرگرهای کراندار در فضاهای توابع تحلیلی در گوی واحد

در این پایان نامه به بررسی فضاهای وزنی از توابع تحلیلی روی گوی یکه باز در صفحه مختلط n بعدی می پردازیم. بالاخص دو تصویر کران دار از فضای توابع اساساٌ کران دار و فضای توابع انتگرال پذیر به دو فضای وزنی مختلف تعریف می کنیم.

نظریه میدان ناجابه جایی و پارامترهای نقض لورنتس در qed

نظریه میدان ناجابه جایی به عنوان یک نظریه شامل نقض تقارن لورنتس، با دو رهیافت متفاوت ساخته می شود. در رهیافت اول میدان های معمولی با میدان های ناجابه جایی یکسان بوده و در مقابل از گرو ه های تقارنی بزرگتری استفاده می شود. به عنوان نمونه در مدل استاندارد، گروه تقارنی بزرگتر u(3) × u(2) × u(1) به جای گروه تقارنی su(3) × su(2) × u(1) به کار برده می شود. در رهیافت دوم گروه تقارنی همان گروه تقارنی مع...

متن کامل

حجم گوی های واحد تعمیم یافته

هر دانشجویی با شکل های هندسی لوزی، استوانه، مربع، ستاره و گوی آشنایی دارد. اما از دیدگاه ما، این ها همگی گوی های تعمیم یافته هستند. به وسیلۀ تبدیل های خطی و غیرخطی می توان گوی اقلیدسی استانده را به انواع گوی های عجیب تغییر شکل داد. هدف از این مقاله، ارائۀ دستوری واحد برای محاسبۀ  حجم گوی های یکۀ تعمیم یافته در فضای n بعدی است.

متن کامل

مطالعه کیهان شناسی نیوتنی ناجابه جایی

نخستین نتیجه ای که در این پایان نامه عاید ما میشود آنست که مفهوم فضای ناجابه جایی با اصل کیهان شناسی در تعارض است زیرا فرض ناجابه جایی بودن فضا به منزله وجود یک جهت ارجح میباشد در حدی که اثرات ناجابه جایی بودن را در نظر نگیریم به کیهانشناسی نیوتنی متعارف میرسیم اما اگر اثرات ناجابه جایی بودن بسیار قوی باشد معادلات حرکت برای یک ذره آزمون مشابه معادلات حرکت برای یک ذره باردار در یک میدان مغناطیسی...

15 صفحه اول

معادله بته سالپیتر در فضای ناجابه جایی

در این مقاله اثر فضای ناجابه جایی بر معادله بته سالپیتر برای حالت مقید دو ذره بررسی شده است. در این بررسی حالات مقید دو ذره ای با ذرات اسپین -0 اسپین0, اسپین 2/1- اسپین 2/1 و اسپین 1/2- اسپین 0 در نظر گرفته شده است. در طیف انرژی, پایینترین تصحیح مستقل از اسپین در همه موارد از مرتبهθα4شروع می شود. در همین حال تصحیح وابسته به آسپین در فضای ناجابه جایی از مرتبهθα6می باشد.

متن کامل

ضریب گشتاور مغناطیسی لپتون باردار در فضا- زمان ناجابه جایی

در این مقاله، رأس برهم کنشی لپتون بارداری را در مرتبه تک حلقه در فضازمان ناجابه جایی نوشته ایم و نشان داده ایم در مرتبه اول ناجابه جایی، تصحیحی از پارامتر ناجابه جایی به ضریب گشتاور مغناطیسی آن (فاکتور g) وارد می شود. سپس، با مقایسه اختلاف مقدار آزمایشگاهی و مقدار نظری فاکتور g برای الکترون و میون، با این تصحیح، حد جدیدی برای پارامتر ناجابه جایی فضازمان پیدا کرده ایم.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه خلیج فارس - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023