بررسی خواص آنتروپی عملگری نسبی پارامتری

نویسندگان

i. nikoufar

department of mathematics, payame noor university, tehran, iran

چکیده

مفهوم آنتروپی در سال 1850 توسط کلاسیون تعریف شده است و برخی مفاهیم آن توسط بولتزانو و گیبس تعمیم داده شد. پس از آن چندین تعمیم از این مفهوم با انگیزه های متفاوت و کاربردها در موضوعات مختلف مانند مکانیک استاتیک، نظریه اطلاعات، سیستم های دینامیکی داده شد. فوجی و کامی آنتروپی عملگری نسبی را تعریف کردند و فوروتا مفهوم آنتروپی عملگری نسبی پارامتری را به عنوان تعمیم مفهوم آنتروپی عملگری نسبی ارائه کرد. این مفاهیم به صورت چشم انداز برخی توابع ساده قابل توصیف هستند و این توصیف مطالعه آن ها را ساده می کند. آنتروپی عملگری نسبی تابعی مقعر است و آنتروپی عملگری نسبی پارامتری برای برخی از پارامترهای مناسب مقعر خواهد بود. در این مقاله برخی خواص آنتروپی عملگری نسبی پارامتری از جمله کران های آن را مطالعه می کنیم. این کران ها، کران های آنتروپی عملگری نسبی که قبلا توسط نویسندگان دیگر محاسبه شده اند را تعمیم خواهد داد و در حالت خاص نتایج قبلی را نتیجه خواهد داد.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

مروری بر آنتروپی در ریاضی از شکل عددی تا عملگری

واژه آنتروپی یا درگاشت در رشته‌های گوناگون علمی، معانی متفاوت پیدا کرده است که به اساسی‌ترین آنها در این مقاله اشاره می‌کنیم. همچنین در این مقاله سعی خواهیم کرد که ابتدا با یک مرور تاریخی بر مفهوم آنتروپی از شکل عددی آن به شکل عملگری برسیم و در این گذر به برخی از قضایا، نامساوی‌ها، و خواص مهم آنتروپی بپردازیم.

متن کامل

نگاشت‌های نگهدارنده جفت‌های عملگری باناخ روی جبرهای عملگری

فرض کنید ‎$mathcal{B(X)}$‎ جبر شامل تمام عملگرهای خطی کران‌دار روی فضای باناخ ‎$mathcal{X}$‎ و ‎$phi:mathcal{B(X)}longrightarrow mathcal{B(X)}$‎ یک نگاشت جمعی دوسویی باشد که جفت عملگری باناخ را از دو طرف حفظ می کند. در این مقاله، نشان می دهیم که به ازای هر ‎$A in mathcal{B(X)}$‎ و ‎$x in mathcal{X}$‎، اسکالرهای ‎$alpha‎ , ...

متن کامل

آنتروپی وزنی نسبی سیستم های دینامیکی

در این پایان نامه ابتدا با استفاده از مدل ریاضیاتی ناظر در پدیده های فیزیکی به معرفی آنتروپی وزنی نسبی سیستم های دینامیکی می پردازیم. سپس آنتروپی کولموگروف-سینایی را به عنوان حالت خاصی از این مفهوم بدست می آوریم. در ادامه به معرفی آنتروپی سیستم های دینامیکی فازی می پردازیم و ثابت میکنیم که آنتروپی یک تبدیل حافظ اندازه فازی نسبت به یک زیر ‎$ sigma $-‎جبر با تعداد اتم های متناهی نگاشتی آفین است. ...

نگاشتهای حالت نگهدار در آنتروپی نسبی

این پایان ?? البعد باشد. در اینصورت، هدفاساس ?? فضای هیلبرتمتناه ?? ی h فرضکنید که به طوری که h در فضای ?? ال ?? رهای چ ?? نامه این بوده که نشان دهد هر تبدیل روی فضای تمام عمل نمایش h در فضای ?? ان ?? یا غیر ی ?? ان ?? ر ی ?? عمل ?? توان به وسیله ی ?? حافظ آنتروپی نسبی باشد، را م داد.

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید


عنوان ژورنال:
پژوهش های نوین در ریاضی (علوم پایه سابق)

جلد ۲، شماره ۸، صفحات ۷۹-۸۴

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023