معرفی گونه Sedum elburzense از تیره Crassulaceae در ایران

نویسندگان

  • خدیجه اخیانی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع، تهران - ایران
چکیده مقاله:

گونه Sedum elburzense از ایران به عنوان گونه‌ای جدید نامگذاری و معرفی می‌گردد. این گونه نزدیک به گونه S. nanum است که قبلاً از کوه دنا معرفی گشته است. اختلاف 2 گونه توضیح داده می‌شود.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

معرفی گونه sedum elburzense از تیره crassulaceae در ایران

گونه sedum elburzense از ایران به عنوان گونه ای جدید نامگذاری و معرفی می گردد. این گونه نزدیک به گونه s. nanum است که قبلاً از کوه دنا معرفی گشته است. اختلاف 2 گونه توضیح داده می شود.

متن کامل

Sedum Peltatum (crassulaceae): a New Species from Anhui, China

Sedum peltatum M.L. Chen et X.H. Cao, belonging to the family Crassulaceae DC., is described and illustrated from China as a new species. It was collected from Nanwu canyon, Huangnikeng valley, Gaokeng valley and Qingshikeng valley in the Jiulong Mountains, China (P. R.). Morphological diagnostic characters of closely related species are also discussed. Introduction Sedum L. is the largest and ...

متن کامل

معرفی گونه جدید Paronychia lordeganicaمتعلق به تیره میخک زیر تیره Paronychioideae از ایران

طی مطالعه فلور زیر تیره Paronychioideae از تیره میخک و شناسایی نمونه‌های مربوط به جنس Paronychia  در هرباریوم موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع، گونه Paronychia lordeganicaبه عنوان گونه جدیدی برای دنیا از منطقه لردگان چهارمحال بختیاری معرفی می‌شود. این گونه با گونه‌های نزدیک خود،‏ P. caespitosa در ایران و P. boissieri , P. mesopotamica از سایر کشورها مقایسه می‌شود.

متن کامل

مطالعه‌ای در فلور ایران شامل چهار گونه جدید و معرفی یک گونه جالب از تیره Rubiaceae

در جریان نام گذاری گیاهان جمع‌آوری شده بمنظور نگارش فلور ایران بزبان فارسی و تکمیل هرباریوم مرکزی ایران (TARI) چهار گونه جدید از جنس‌های Atraphaxis،  Centaurea ، Heliotropium و Serratula معرفی می گردد.

متن کامل

معرفی یک گونه جدید از جنس .Crotalaria L متعلق به تیره نخود از جنوب ایران

گونه Crotalaria assadii Zaeifi به عنوان یک گونه جدید از جنوب ایران شرح داده می‌شود. این گونه بیشتر در دشتها و تپه­ های ساحلی استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان پراکندگی نسبتا وسیعی داشته و در منابع و برخی هرباریومها قبلا به اشتباه C. burhia Buch. -Ham. ex Benth شناسایی شده است. گونه جدید با گونه C. burhia از نظر شکل،اندازه و کرک نیام و همچنین کرک و ظاهر گیاه تفاوت دارد.

متن کامل

معرفی گونه جدید paronychia lordeganicaمتعلق به تیره میخک زیر تیره paronychioideae از ایران

طی مطالعه فلور زیر تیره paronychioideae از تیره میخک و شناسایی نمونه های مربوط به جنس paronychia  در هرباریوم موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع، گونه paronychia lordeganicaبه عنوان گونه جدیدی برای دنیا از منطقه لردگان چهارمحال بختیاری معرفی می شود. این گونه با گونه های نزدیک خود،‏ p. caespitosa در ایران و p. boissieri , p. mesopotamica از سایر کشورها مقایسه می شود.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 8  شماره 2

صفحات  163- 166

تاریخ انتشار 2000-07-22

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023