گونه . Bromus secalinus L به عنوان گزارش جدید از ایران

نویسندگان

  • اکرم نوری دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده زیست شناسی.
چکیده مقاله:

گونه .Bromus secalinus L که در مسافرت علمی به استان اردبیل در 35 کیلومتری جاده اردبیل به آستارا از جنگلهای  فندقلو جمع آوری گردید برای اولین بار از ایران گزارش می‌شود.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

گونه . bromus secalinus l به عنوان گزارش جدید از ایران

گونه .bromus secalinus l که در مسافرت علمی به استان اردبیل در 35 کیلومتری جاده اردبیل به آستارا از جنگلهای  فندقلو جمع آوری گردید برای اولین بار از ایران گزارش می شود.

متن کامل

گونه Bromus catharticus Vahl و واریته Bromus danthoniae Trin. var. uniaristatus Melderis به عنوان دو گزارش جدید از ایران

گونه Bromus catharticus Vahl و واریته Bromus danthoniae Trin. var. uniaristatus Melderis  از تیره گندم به عنوان دو گزارش جید از ایران ذکر می‌گردند. رویشگاه دقیق این دو گونه بر اساس محل جمع‌آوری نمونه‌های هرباریومی مشخص و پراکندگی آنها در دنیا توضیح داده می شود.

متن کامل

گونه .Crucianella angustifolia L به عنوان گونه جدید برای ایران

گونه Crucianella angustifolia که از آذربایجان (کلیبر) جمع‌آوری گردیده بعنوان گونه‌ای جدید برای فلور ایران گزارش می‌گردد.

متن کامل

گزارش Leptaleum hamatum به عنوان گونه ای مستقل از L. filifolium و جدید برای ایران

گونه Leptaleum hamatum درفلور ایرانیکا از پاکستان گزارش گردیده ولی در فلور پاکستان مترادف گونه L. filifolium  قرار گرفته است. گونه L. hamatum  دارای خورجین باریک و بلند، نوک خورجین قلاب مانند و طول گلبرگها کمتر از دو برابر طول کاسبرگها می باشد. گونه L. filifolium  دارای خورجین کوتاه و پهن ، نوک خورجین راست و یا تا حدودی خمیده، همچنین طول گلبرگها بیش از دو برابرطول کاسبرگ می باشد. مطالعات نشان د...

متن کامل

گونه bromus catharticus vahl و واریته bromus danthoniae trin. var. uniaristatus melderis به عنوان دو گزارش جدید از ایران

گونه bromus catharticus vahl و واریته bromus danthoniae trin. var. uniaristatus melderis  از تیره گندم به عنوان دو گزارش جید از ایران ذکر می گردند. رویشگاه دقیق این دو گونه بر اساس محل جمع آوری نمونه های هرباریومی مشخص و پراکندگی آنها در دنیا توضیح داده می شود.

متن کامل

گزارش Lindenbergia indica به عنوان گونه جدید برای ایران

گونه Lindenbergia indica جزو نمونه‌های موجود در هرباریوم ایران که از بلوچستان جمع‌آوری گردیده به عنوان گونه جدید برای فلور ایران گزارش می‌شود.  

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 11  شماره 1

صفحات  71- 73

تاریخ انتشار 2005-06-22

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023