الله شکر اسداللهی

گروه زبان و ادبیات فرانسه، دانشکده ی ادبیات فارسی و زبانهای خارجی، دانشگاه تبریز

[ 1 ] - فرایند تکرار در آثار نمایشی ساروت، پویایی زبان کلامی یا ایستایی آن؟

تکرار را می‌توان نمونه‌ای از بروز جریاناتِ تروپیسمی ساروتی در زبان بیرونی دانست. تروپیسم در حقیقت همان عکس العمل یا تحریکات ایجاد شده در اثر حضور دیگری است. این حضور، دنیای درون شخصیتهای ساروت را دچار دگرگونی کرده و تاثیر آن در رفتار و گفتارشان نمود پیدا می‌کند. به بیانی دیگر، خود را در حضور دیگری یافتن به معنایِ درکِ لزومِ ارتباط و خودابرازی (سخن گفتن و برقراری ارتباط) می باشد، در حالیکه در دنیای ...

[ 2 ] - An Investigation of the Relevancy between Turco-Mongol Mythologies and the Motif of Tree in the Demotte Shahnameh and Jami al-Tavarikh from a Cultural Semiotic Point of View

In the view of a wider audience, the interpre­tations of book paintings from the Demmote Shahnama have never been the subject of detailed semiotic studies. While Ferdowsi’s Shahnama is a literary context with axial at­tention to the lyricism that appeared in the Iranian pretext, Jami al-Tavarikh is basically a historic source in which the pictorial language of the Ilkhanid context remained the ...

[ 3 ] - An Investigation of the relevancy between Turco-Mongol Mythologies and the Motif of Tree in the Demotte Shahnameh and Jami al-Tavarikh from a Cultural Semiotic Point of View

The study and analysis of the Great Mongol Shahnama and Jami al-Tavarikh paintings has often been done with emphasis on related texts and narrations. In most of the studies and researches conducted in this field, researchers, both domestic and foreign, have paid less attention to the signs outside the narration of Shahnama and Jami al-Tavarikh. However, it seems that the signs in the text of Fe...