منظم بودن ارنز برای جبرهای ابر گروهی و جبرهای اندازه عمومی

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت معلم تهران
  • نویسنده جواد لالی
  • استاد راهنما علیرضا مدقالچی
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1373
چکیده

فرض کنید که x یک فضای ابر گروه باشد. ثابت می کنیم که اگر محمل l (x) شامل نقطه همانی باشد، توپولوژی x گسسته است ، و اگر نقطه همانی نقطه تنهایی در محمل l (x) باشد، l (x) ارنز منظم نیست . احکام فوق زمینه را جهت بررسی "نتیجه یانگ " مهیا می کنند. ابتدا ثابت می کنیم که در فضای ابر گروه فشرده نتیجه یانگ درست است ، ولی، در حالت کلی، چنین نتیجه ای در ابر گروهها برقرار نیست . با ارائه مثالی، ثابت می کنیم که l (x) می تواند ارنز منظم باشد بدون آنکه x متناهی باشد. نتیجه دیگری که از مثال فوق حاصل می گردد این است که اگر بعد l (x) x l (x) برابر یک باشد، l (x) ارنز منظم است . در بخش دیگر، جبر جدیدی بنام "جبر اندازه عمومی" بر فضای اندازه m (x) تعریف می کنیم که ساختمان ریاضی آن جامعتر از ابر گروه است و پیچش آن حالت کلیتری از پیچش جبر اندازه تیلور را دارد. بر این جبر دو مفهوم جدید بنام "انتظام موضعی" و دیگری "انتظام نقطه به نقطه" تعریف می کنیم و تساوی و تمایز این مفاهیم را بر روی جبر اندازه عمومی مورد مطالعه قرار می دهیم. ابتدا ضابطه انتظام نقطه به نقطه را که مشابه با ضابطه "انتظام پیم" است بیان و ثابت می کنیم. سپس ، ثابت می کنیم که جبر اندازه عمومی ارنز منظم است اگر و فقط اگر موضعا منظم باشد. اگر x فشده باشد سه مفهوم انتظام، انتظام موضعی، و بالاخره انتظام نقطه به نقطه یکسانند. در مورد نامنظم بودن جبرهای اندازه عمومی ثابت می شود که اگر نقطه همانی نقطه تنهایی در محمل آن باشد و ضرب آن پیوسته منفک باشد، l (x) ارنز منظم نیست . با مثالهای متنوع ثابت می شود که جبر اندازه عمومی جامعتر از ابر گروه است و مفهوم انتظام نقطه به نقطه متمایز از انتظانم موضعی است .

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

جبرهای فیستر با برگردان

در این مقاله به مرور فرم‌های دوخطی فیستر روی میدان‌ها و برگردان‌های فیستر روی جبرهای ساده‌ٔ مرکزی می‌پردازیم. همچنین به بیان حدس‌های مهم در این راستا، تلاش‌های انجام شده برای اثبات آن‌ها و نیز مسائل باز باقیمانده در مشخصه‌ٔ مخالف دو خواهیم پرداخت. درنهایت، تلاش‌های انجام شده برای تعمیم این حدس‌ها به مشخصه‌ٔ دو و تفاوت‌های نتایج به دست آمده در این مشخصه با سایر مشخصه‌ها نیز مرور می‌شوند.

متن کامل

شرایط کافی برای چگال بودن در جبرهای لیپشیتس توسیع یافته

چکیده. فرض کنیم  یک فضای متریک فشرده و  یک زیرمجموعه ی فشرده ی ناتهی  باشد. فرض کنیم  و  جبر باناخ همه ی توابع مختلط - مقدار پیوسته بر  را نشان دهد که

متن کامل

جبرهای اندازه و جبرهای گروهی وزندار

فرض کنید w یک تابع وزن بورل اندازه پذیر روی گروه موضعاً فشرده g باشد. در این پایان نامه نتایج اصلی از جبر گروه وزندار(l^1 (g,w و جبر اندازه وزندار (m_b (g,w شامل همانی تقریبی، منظم آرنز بودن و حاصلضرب های فشرده روی این دو ارائه می دهیم.

15 صفحه اول

ساختارهای ابرگروهی با ضرب منظم

در جبرهای باناخ، جبر گروهیl(g) ارنز منظم است اگر و فقط اگر g متناهی باشد. در این مقاله ساختار ابرگروهی را (به معنی دانکل) می سازیم که «جبر اندازه» آن دارای ضرب منظم است. جالب ترین نتیجه آن ساختار این است که اگر l(x) ، ارنز منظم باشد آنگاه، به عنوان یک نگاشت دو خطی، پیچش آن ارنز منظم می شود، و شرایط به دست آمده ضرب منظمی در یک ابر گروه ارائه می دهد که x نامتناهی است.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت معلم تهران

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023