یک شرط لازم برای آبلی شدن گروههای متناهی و بررسی برخی شاخص های توپولوویک

پایان نامه
چکیده

این پایان نامه مشتمل بر دو موضوع است. در بخشی از این پایان نامه با اضافه کردن یک شرط لازم ترکیباتی بر روی گروههای متناهی، این گروهها را به گروههای آبلی تبدیل می کنیم. این شرط در قالب سوالی از بی. اچ. نیومن در شال 2000 مطرح شده است. موضوع دوم در مورد برخی شاخص های توپولوژِیک گراف های معروف بنزنوئید و دندریمر است. این شاخص ها عبارت است زا شاحص همبندی خروج از مرکز و شاخص مجموع فواصل خروج از مرکز گراف، که آنها را برای گراف های مذکور مخاسبه می کنیم. همچنین ضمن معرفی چندجمله ای خروج از مرکز یک گراف،این چندجمله ای را برای گراف های بنزنوئید مثلثی به دست می آوریم.

منابع مشابه

شرط های لازم و کافی برای اجرا شدن تتریس طیفی

تتریس طیفی یک وسیله قدرتمند برای ساخت قاب های نرم یکنواخت است. در این پزوهش چند صورت جدید از تتریس طیفی را که برای قاب های مختلط و حقیقی اجرا می شوند‏ تشریح می کنیم.می دانیم که این روش ها همه ی قاب ها و حتی قاب هایی را که در این حالت های جدید معرفی می شوند‏ تولید نمی کنند.

معرفی یک شرط لازم در تشخیص هم‌ارزی

دو طرح را هم ارز گوییم هرگاه یک طرح با نام گذاری مجدد عامل ها، جایگشت در مرتبه اجرای ترکیبات تیماری و یا برچسب گذاری مجدد سطوح یک یا چند عامل از طرح دیگر به دست آید. مسئله تشخیص همارزی دو طرح با N اجرا و K عامل دو سطحی، هنگامی که N و k افزایش یابد بسیار پیچیده به طوری که تقریبا غیر ممکن خواهد بود. از این رو وجود شرط های لازمی که قادر به تشخیص و جداسازی حداکثری طرح های غیر هم ارز در کوتاه ترین ز...

متن کامل

بررسی توانایی برخی گروهها و جفت گروهها (گروههای پوچ توان، گروههای آبلی و جفت گروههای آبلی)

در این پایان نامه قصد داریم با توجه به رابطه بین مرکز دقیق (g,n) و g-مرکز بیرونی n ، محکی برای تشخیص توانایی جفت گروههای آبلی و با تولید متناهی به دست آوریم. همچنین با معرفی شرطی برای شناسایی گروههای آبلی متناهی و توانا معادل بودن این شرط را با شرط بئر نشان می دهیم. در پایان کران بالایی برای رتبه g / g بر حسب رتبه z(g) ، با فرض این که g گروهی توانا و پوچ توان از کلاس دو باشد به دست خواهیم آورد.

15 صفحه اول

شمارش مرکزسازها در گروههای متناهی

هدف مقاله مطالعۀ تعداد مرکزسازها در گروههای متناهی است و احکامی دربارۀ گروههای متناهی با n مرکزساز ارائه می شود.

متن کامل

گروههای جایگشتی متناهی با بزرگترین گروه آبلی خارج

مطالب مطرح شده در این پایان نامه در مورد گروههای جایگشتی است و ما نشان می دهیم اگر g یک گروه جایگشتی روی مجموعه با اندازه n باشد و g/g نمایش مرتبه بزرگترین گروه خارج قسمتی آبلی از g باشد آنگاه g/g 1 یا عدد اولی مانند p وجود دارد که p g/g و g/g < pn/p و تساوی زمانی رخ می دهد که g، p -گروه باشد که در این حالت g به صورت حاصلضرب سازه های انتقالی اش است و هر یک از این سازه ها دارای مرتبه p هستند به ...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه اراک - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023