خاصیت نقطه ی ثابت تقریبی ضعیف در فضاهایی که شامل l1 نمی باشند

پایان نامه
چکیده

مطالعات مربوط به نظریه ی خاصیت نقطه ی ثابت تقریبی ضعیف در فضاهای برداری توپولوژیک، [2]، توسط باروسو در سال (2009) آغاز شده است و خاصیت نقطه ی ثابت تقریبی ضعیف برای زیرمجموعه های محدب به طور ضعیف فشرده از فضاهای باناخ اثبات گردیده است. پس از آن باروسو و پی-کی-لین، [3]، در سال (2010) به بررسی این موضوع برای مجموعه های محدب، بسته و کراندار کلی از فضاهای باناخ و البته بیشتر با تاکید بر جنبه های هندسی آن پرداخته اند. پی-کی-لین و باروسو ثابت کردند که فضاهای اسپلاند دارای خاصیت نقطه ی ثابت تقریبی ضعیف می باشند. مطالب این تحقیق در راستا و ادامه ی کار نویسندگان مذکور است. بدین ترتیب که با معرفی یک مفهوم جدید در یک فضای باناخ مانند x، تحت عنوان l1-دنباله ها و هم چنین تعریف نگاشتی که در نگاه اول بسیار ساده به نظر می رسد، متناظر با هر l1-دنباله، شروع به کار می کنیم و در نهایت ارتباط جالبی را به صورت یک شرط لازم و کافی برای اینکه فضای باناخ x دارای خاصیت نقطه ی ثابت تقریبی ضعیف باشد و اینکه یک کپی یکریخت با l1 را شامل نباشد، برقرار می کنیم. در نهایت سعی می کنیم تا نتایج نقطه ی ثابتی را برای فضاهای باناخ به دست آوردیم، ابتدا به فضاهای برداری توپولوژیک موضعا محدب مترپذیر و سپس برای برخی از فضاهای برداری توپولوژیک موضعا محدب مترناپذیر تعمیم دهیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

خاصیت نقطه ثابت ضعیف نیم گروههایی از نگاشتهای ناانبساطی

در این پژوهش به بررسی خواص نقطه ثابت برای نیم گروه‎‎های چپ معکوس پذیر در - فضاهای وابسته به جبرهای وان-نیومن‏ می پردازیم. به خصوص کلاس همه عملگرهای کلاس اثر‏، همچنین جبرهای باناخ وابسته به گروه های به طور موضعی فشرده مورد توجه قرار می گیرند. برایرسیدن به این منظور ابتدا در فصل اول خاصیت نقطه ثابت و ساختارهای نرمال و نرمال ضعیف در فضاهای باناخ و در نیم گروه های چپ معکوس پذیر را مطرح کرده و به اخ...

15 صفحه اول

فشردگی ضعیف و خاصیت نقطه ثابت برای نگاشت های آفین

در این پایان نامه که مرجع های اصلی آن ]2[ و]3[ می باشد،ابتدا عدم وجود نقطه ی ثابت برای نگاشت های آفین بر روی یک زیرمجمو ی کراندار محدب و بسته از فضای باناخ که فشرده ضعیف نباشد مورد مطالعه قرار داده می شود و سپس ویژگی هایی از زیر مجموعه محدب ضعیف فشرده فضای باناخ l-نشاننده مورد بررسی قرار می گیرد. واژه های کلیدی :فضای باناخ، نگاشت آفین، دنباله اساسی، نقطه ثابت، مجموعه ضعیف فشرده.

15 صفحه اول

نرم گذاری مجدد هم ارز روی l1 و خاصیت نقطه ثابت

در فصل اول تعاریف ومفاهیم مقدماتی ارائه میشود. در فصل دو به بررسی رابطه ساختار نرمال و خاصیت نقطه ثابت میپردازیم. فصل سوم اختصاص به کپیهای مجانبی طولپااز l1 و c0 وخاصیت نقطه ثابت دارد. در فصل چهار خواهیم دید لین نرم معادلی برای l1 به گونه ای ارائه کرده است که علیرغم نرم استاندارد l1 دارای خاصیت نقطخ ثابت است. و در انتها شرایطی بیان میشود که طی آن میتوان دارا بودن خاصیت نقطه ثابت را در مورد نرمه...

فضاهایی که سه نوع اصلی از فشردگی روی آن ها بر هم منطبق هی باشند

هدف ما در این پایان نامه این است که با استفاده از معرفی ویژگی (*) برای فضای توپولوژی x، نشان دهیم که هرگاه x دارای این خاصیت و دو ویژگی زیر باشد: ویژگی (الف): هر زیرفضای شمارا فشرده از x با خاصیت (*) یک فضای دنباله ای یا یک فضای ap است. ویژگی ( ب ): x یک فضای دنباله ای یا یک فضای ap با ویژگی (*) است. آن گاه مفاهیم فشردگی، شمارا فشردگی و دنباله ای فشرده بر هم منطبق می باشند.

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه بیرجند - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023