عملگرهای روی فضای توابع پیوسته (c[0,1],x)با مقادیر در c_0

پایان نامه
چکیده

هدف اصلی این پایان نامه بررسی مشخصه های مفید رده هایی از عملگرها مانند عملگرهای جمعی، عملگرهای انتگرال و عملگرهای هسته ای روی فضای توابع پیوسته(c([0,1],x با مقادیر در c0 است. برای این منظور در فصل اول تعاریف و مفاهیم مقدماتی که در فصول بعدی به آن ها نیاز داریم‎‎ ‎‎آورده ‎شده است‎‎. از مهم ‎‎‎ترین آن ها می توان به معرفی بعضی از فضاهای باناخ کلاسیک و مفاهیم توپو‎‎لوژی های ضعیف و ضعیف ستاره و حاصل ضرب های تانسوری روی فضاهای باناخ و همچنین به خواصی از اندازه های برداری اشاره کرد. در فصل دوم به معرفی عملگرهای جمعی، عملگرهای انتگرال و عملگرهای هسته ای به همراه ویژگی های آن ها روی فضاهای باناخ به خصوص روی فضای (c(?، متشکل از همه توابع پیوسته روی فضای توپولوژیک هاوسدورف ?، می پردازیم. در فصل سوم ابتدا ایده آل عملگری را معرفی کرده و سپس با بیان قضایایی در رابطه با عملگرهای مذکور بر روی فضای توابع پیوسته (c[0,1],x) با مقادیر در ‎ c0خواص اساسی آن ها مورد مطالعه قرار می گیرد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

عملگرهای ترکیبی بین جبر توابع پیوسته

دراین پایان نامه فشردگی و فشردگی ضعیف عملگرهای ترکیبی روی فضاهای تابعی معروف در انالیز تابعی بررسی می شود.و نشان می دهیم چنین عملگر هایی از الگوی کم وبیش مشابهی پیروی می کنند.

15 صفحه اول

برخی توپولوژی های اکید روی فضای نا ارشمیدسی توابع پیوسته

در این پایان نامه پس از ذکر مقدماتی از آنالیز تابعی ناارشمیدسی به بررسی چند توپولوژی موضعاً محدب روی فضای توابع پیوسته و توابع پیوسته ی کراندار با مقادیر در یک فضای موضعاً محدب ناارشمیدسی می پردازیم. به ویژه برخی خواص توپولوژیک این فضا تحت توپولوژی اکید را بررسی می کنیم.

توپولوژی هایی بر فضای توابع پیوسته

در این پایان نامه ‎توپولوژی، گراف توپولوژی، کریکورین توپولوژی و توپولوژی پوشش باز بر ‎ را مورد مطالعه قرار می دهیم. نشان می دهیم ‎ یک حلقه ی توپولوژی است و یکی شدن توپولوژی و ‎ توپولوژی با شبه فشرده بودن فضای ‎ معادل است. ثابت می کنیم اگر ‎‎ یک فضای چک-کامل باشد، آن گاه شمارای نوع اول است و همچنین ثابت می کنیم اگر ‎‎ کاملاً متری پذیر باشد، آن گاه یک فضای چک-کامل است که هر کدام از این ویژگی ها با...

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه یزد

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023