پایداری تکرار پیکارد در فضاهای متری مخروطی

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه پیام نور - دانشگاه پیام نور استان فارس - دانشکده علوم پایه
  • نویسنده یعقوب صمدی
  • استاد راهنما بهمن یوسفی فریبا ارشاد
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1391
چکیده

این پایان نامه به بررسی مسأله ی t– پایداری روش های تکرار در فضاهای متریک مخروطی می پردازد که شامل 3 فصل می باشد. در فصل اول تعاریف و قضایایی بیان شده که در فصل های بعد، مورد استفاده قرار می گیرد. فصل دوم به مطالبی راجع به مسأله ی t– پایداری روش تکرار پیکارد اختصاص دارد که مشتمل بر 3 بخش است. در بخش اول به t– پایداری روش تکرار پیکارد در فضاهای متریک می پردازیم. بخش دوم، به t– پایداری روش تکرار پیکارد در فضاهای متریک مخروطی اختصاص دارد. در بخش سوم کاربردی از t– پایداری روش تکرار پیکارد، در فضاهای متریک مخروطی را ارائه می دهیم. فصل سوم به بررسی مسأله ی t– پایداری روش های تکرار و هم ارزی بین آنها می پردازد که شامل 5 بخش است. بخش اول شامل t– پایداری روش های تکرار پیکارد و مان است. بخش دوم، در رابطه با t– پایداری روش های تکرار کراسنوسلسکیج و ایشیکاوا است. بخش سوم به هم ارزی بین t– پایداری روش های تکرار کراسنوسلسکیج و مان می پردازد. در بخش چهارم هم ارزی بین t– پایداری روش های تکرار پیکارد– باناخ و مان– ایشیکاوا ارائه می شود. سرانجام در بخش پنجم کاربردی از هم ارزی بین t– پایداری روش های تکرار پیکارد– باناخ و مان– ایشیکاوا مورد بررسی قرار می گیرد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

مترپذیری فضاهای متری مخروطی

در این پایان نامه ابتدا برخی خواص پایه ای فضاهای متری مخروطی را بیان می کنیم سپس نشان می دهیم هر متر مخروطی d روی x یک توپولوژی روی x القا می کند و این توپولوژی مترپذیر است. یعنی متر x×x?r:? وجود دارد که و توپولوژی یکسان روی x القا می کنند. در ادامه مثال هایی از مترهای معمولی که در این خاصیت صدق می کند بیان می شود و در آخر برخی از قضایای نقطه ثابت را مورد بررسی قرار می دهیم.

نقاط ثابت و پایداری روشهای تکرار در فضاهای مخروطی

چکیده در این پایان نامه، در فصل اول فضاهای متری و نرمدار مخروطی را تعریف و ویژگی های آن ها را بررسی می کنیم. در فصول بعد، روش های تکرار پیکارد، مان، ایشیکاوا و کراسنوسلسکی را مطرح و همگرایی آن ها به نقاط ثابت نگاشت هایی با ویژگی های خاص، را بیان خواهیم کرد. در نهایت شرایط و مفروضاتی تعیین خواهد شد که تحت آن، روش های تکرار مذکور نیم پایدار یا پایدار باشند.

15 صفحه اول

قضایای نقطه ثابت در فضاهای متری مخروطی

در این پایان نامه ابتدا به معرفی فضاهای متری مخروطی کامل می پردازیم و سپس برخی از قضایای نقطه ثابت را که در فضاهای متری (معمولی) برقرار است برای فضاهای متری مخروطی بیان و اثبات می کنیم. در ادامه از این حقیقت بهره می گیریم که تحت شرایطی یک فضاهای متری مخروطی(x,d) مترپذیر است یعنی متر? وجود دارد که (x,d) و (?x,) دنباله های کوشی و دنباله های همگرای یکسان دارند. لذا برخی از قضایای نقطه ثابت در فضاه...

15 صفحه اول

فضاهای متریک مخروطی و t-پایداری

در این پایان نامه مفهوم فضاهای متریک مخروطی معرفی و نتایجی را درباره قضایای نقاط ثابت و نقاط ثابت مشترک توابع انقباضی ارائه داده و ویژگی km را به فضاهای متریک مخروطی تعمیم داده و چند قضیه نقطه ثابت را در این خصوص ارائه می دهیم. همچنین فاصله بین دو مجموعه را در فضای متریک مخروطی منظم تعریف و نتایجی را در مورد بهترین تقریب در این فضاها بدست می آوریم. بعلاوه نقطه ثابت چندتابعی های انقباضی را بررسی...

15 صفحه اول

فرآیند تکرار مان برای نگاشت های نامنبسط نقطه به نقطه مجانبی در فضاهای متری

در این پایان نامه فضای متری محدب یکنواخت، 2-محدب یکنواخت، هذلولی گون و نگاشت نامنبسط نقطه به نقطه مجانبی را معرفی می کنیم.سپس فرآیند تکرار مان اصلاح شده را روی این نگاشت تعریف می کنیم.همچنین نشان می دهیم که فرآیند تکرار مان اصلاح شده به نقطه ثابت نگاشت t همگراست.در ادامه وجودیک نقطه ثابت منحصربه فرد برای تگاشت های نامنبسط نقطه به نقطه مجانبی در فضای متری هذلولی گون محدب یکنواخت را بررسی می کنیم.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه پیام نور - دانشگاه پیام نور استان فارس - دانشکده علوم پایه

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023