شعاع عددی و برخی نامساوی های مرتبط

پایان نامه
چکیده

در این پاین نامه سعی بر آن داریم تا به بررسی خواص حوزه ی عددی از نظر توپولوژیکی و هندسی پرداخته سپس شعاع عددی را تعریف کرده و به خواص مهم آن می پردازیم .سپس بعضی از نامساوی های روی آن را بیان کرده و سعی بر آن داریم تا نا مساوی های ظریف تر را معرفی نماییم.همچنین به بیان شباهت ها و تفاوت های بین طیف و حوزه ی عددی نیز اشاره می کنیم.

منابع مشابه

نامساوی های مرتبط با نرم و شعاع عددی

در این پایان نامه بررسی نامساوی میانگینهای حسابی و هندسی برای نرم و شعاع عددی در فضای عملگرهای خطی کراندار روی یک فضای انجام خواهد شد. همچنین شرایطی را بررسی خواهیم کرد که عکس این نامساویها برقرار باشد.

چند نامساوی شعاع عددی برای عملگرهای فضای هیلبرت

در این پایان نامه سه نامساوی شعاع عددی برای عملگرهای فضای هیلبرت ارایه می کنیم.این نامساوی ها از نامساوی های شعاع طیفی برای عملگرهای فضای هیلبرت الهام گرفته شده اند به همین دلیل در فصل مجزایی به این نامساوی ها نیز پرداخته شده است. در فصل های بعدی با استفاده از ویژگی های شعاع عددی این نامساوی ها برای شعاع عددی ارایه و اثبات می شوند و در ادامه کاربردهایی از این نامساوی ها بیان می شود.

15 صفحه اول

نامساوی های شعاع اقلیدوسی در فضای هیلبرت

هدف از این پایان نامه بررسی انواع کران های بالا برای شعاع اقلیدسی عملگرهای خطی کران دار n تایی روی فضای هیلبرت است. این کار با بکارگیری چند تعمیم از نامساوی بسل مانند نامساوی بواس-بلمن و بومبری است. همچنین درباره نرم و شعاع عددی عملگرهای خطی کران دار nتایی روی فضای هیلبرت بحث می کنیم.

نامساوی های شعاع اقلیدسی در فضای هیلبرت

هدف از این پایان نامه بررسی انواع کران های بالا برای شعاع اقلیدسی عملگرهای خطی کران دار n تایی روی فضای هیلبرت است. که این کار با بکارگیری چند تعمیم از نامساوی بسل مانند نامساوی بوس بلمن و بومبری است همچنین درباره نرم و شعاع عددی عملگرهای خطی کران دار n تایی روی فضای هیلبرت بحث می کنیم

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه فردوسی مشهد - دانشکده ریاضی

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023