اندیس مختلط یک زیرجبر ماکسیمال از یک جبر لی

پایان نامه
چکیده

فرض کنید m زیرجبر ماکسیمال جبر لی دلخواه l باشد .زیرجبر c از l را یک تکمیل برای m می گویند هر گاه c مشمول در m مباشد اما هر زیرجبر محض c که ایده آلی از l است، مشمول در m باشد. مجموعه همه تکمیل های m را اندیس مختلط از m در l می گویند.از این مفهوم برای بررسی تاثیری که زیرجبرهای ماکسیمال در ساختار جبرهای لی دارند، استفاده می کنیم.بویژه مشخصه هایی برای جبرهای لی حلپذیر و زبرحلپذیر می یابیم.

منابع مشابه

هسته ی یک جبر لی آفین تعمیم یافته موضعی

در این پایان نامه به توصیف کامل ساختار هسته ی یک جبر لی آفین تعمیم یافته موضعی می پردازیم. ثابت می کنیم که هسته ی یک جبر لی آفین تعمیم یافته موضعی، حد مستقیم یک چنبره لی موضعی است.

زیرجبرهای ماکزیمال از جبرهای لی شامل زیرجبر انگل

رابطه زیرجبرهای ماکزیمال از جبر لی مطالعه شده است. لذا در این زمینه خصوصیات زیرجبرهای ماکزیمال شامل زیرجبر انگل را بررسی می کنیم. در این پایان نامه زیرجبرهای ماکزیمال با هم بهد یک را بررسی می‎ کنیم.

برهانهایی ساده برای قضیه اساسی جبر به کمک آنالیز مختلط و حسابان پیشرفته

در این نوشته دو برهان برای قضیه اساسی جبر آورده ایم که به نظر نمی رسد قبلا دیده شده باشند. در اولین برهان از قضیه انتگرال کشی استفاده می شود. دومین برهان تنها از انتگرال حاصل از پارامتری سازی انتگرال مسیری برهان اول و نتایجی از حسابان پیشرفته استفاده می کند.

متن کامل

اندیس زیر جبر های ورونزه

هدف این پایان نامه مطالعه نتایج اخیر در موضوع ”اندیس زیر جبر های ورونزه” است. اندیس گرین-لازارسفلد تعداد گام های خطی تحلیل مینیمال آزاد را برای یک مدول دلخواه را بررسی میکند. در این پایان نامه نتایج موجود در این موضوع جمع آوری و دوباره اثبات شده است.

مروری بر اندیس وینر از یک گراف

اندیس وینر گراف ‎‎‎‎‎g‎‎‎‎ که با ‎w(g) ‎ نشان داده می شود برابر با مجموع فاصله بین هر دو رأس از گراف ‎g‎ است. اندیس وینر ثابتی از گراف می باشد که متعلق به توصیف کننده ساختار مولکولی است که برای طراحی مولکول هایی با خواص مطلوب بکار می رود. ما در این پایان نامه اندیس وینر را برای گراف های خطی و گراف های کامل بدست می آوریم، سپس نتایج را روی ترمینال اندیس وینر برای گراف های تورن بیان می کنیم و چن...

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تبریز - دانشکده ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023