طیف اول مدول های ایکس- انژکتیو

پایان نامه
چکیده

فرض کنیم r یک حلقه جابجایی باشد و m یک r – مدول باشد. هدف از این مقاله معرفی کلاس جدیدی از مدول های روی r به نام r – مدول های x – انژکتیومی باشد. در جایی که x طیف اول m (مجموعه همه زیر مدول های اول m ) است. این کلاس خانواده ای از مدول های برتر را در برمیگیرد. در این مقاله هدف ما توسعه ی جزئیات مدولهای ضربی، ضربی ضعیف و برتر برای این کلاس جدید از مدول ها می باشد. در ادامه برای مدول برتر m بعضی شرایطی که طیف اول m یک فضای طیفی یا توپولوژی زاریسکی است را مطالعه می کنیم.

منابع مشابه

طیف اول از مدول های تاپ

در این پایان نامه بعضی از خواص مدول های تاپ و طیف اول آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

15 صفحه اول

مدول های شبه pq- انژکتیو

در این رساله حلقه ها یکدار فرض شده اند. خواصی از قبیل پروژکتیو و انژکتیو از طرف راست در نظر گرفته شده، مدول هایی که با آنها سروکار داریم یکانی می باشند و در حالت کلی مدول ها راست هستند مگر خلاف آن ذکر شده باشد. یک مدول راست یک مدول انژکتیو نامیده می شود، هرگاه هر همریختی از یک زیرمدول دوری به به یک همریختی روی توسعه یابد. در این رساله مفهوم مدول های انژکتیو را به مدول های انژکتیو تعمیم داده ون...

زیرمدولهای اول یک مدول و طیف آن

هدف این پژوهش مطالعه و بررسی زیرمدولهای اول از یک مدول است، به خصوص طیف یک مدول دلخواه مورد بررسی قرار می گیرد و توپولوژی زاریسکی آن را تشکیل می دهد. همچنین خواص اساسی این توپولوژی نظیر فشردگی ، هاسدورف بودن و نظایر آن مورد بررسی قرار می گیرد.

15 صفحه اول

تحقیقی بر روی طیف اول یک مدول

فرض کنیم r یک حلقه ی جا بجایی باشد . فرض کنیم x=?spec?_r (m) طیف اول m با توپولوژی زاریسکی باشد . در این پایان نامه با استفاده از خواص توپولوژیکی x، شرایطی را که ?max?_r (m)= ?spec?_r (m) بررسی می کنیم . به علاوه بعدهای توپولوژیکی x را هنگامی که x یک فضای توپولوژیکی نوتری باشد را بررسی می کنیم . مطالعه ی مورد بحث از مقالات [1] ، [2] و [4] برگرفته شده است . واژه های کلیدی : زیر مدول های اول ، ت...

15 صفحه اول

توپولوژی زاریسکی بر روی طیف اول مدول

مطالب این رساله برگرفته از {12} می باشد که در آن توپولوژی زاریسکی طیف اول مدول m, روی حلقه ی شرکت پذیر اختیاری r را مورد مطالعه و بررسی قرار می دهیم.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه اراک - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023