تحقیقی پیرامون نقش کشاورزی در توسعه اقتصادی ایران

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تهران - دانشکده علوم اداری و مدیریت بازرگانی
  • نویسنده محمدتقی مینا
  • استاد راهنما رضا مقدم
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1380
چکیده

تاریخ کشاورزی در حقیقت داستان تلاش بشر برای هستی و نجات از گرسنگی است. جامعه ایرات در 6 سال آینده با جمعیتی متجاوز از 40 میلیون نفر و رشد متوسط 12% در سال بقیمت ثابت و تولید ناخالص طی 100 میلیارد دلار در سال بازار تولید و مصرف قابل ملاحظه ای را ایجاد و حمایت خواهد کرد. با توجه به اینکه در سال 2531 تولید کل ناخالص کشاورزی ایران در حدود 3 میلیارد دلار بوده است میزان تلاش و کوششی که دولت و ملت ایران در مدت ده سال برای ارتقاء رقم 3 میلیارد دلار به 12 میلیارد دلار کل تولید ناخالص کشاورزی باید بخرج دهد بقدری عظیم است که بدون اتخاذ یک فلسفه متین و سیاست مشخص و ثابت و اولویت دادن مطلق بکشاورزی و خلق مذهب و اعتقاد و یکرنگی و صمیمیت در مجریان امر نیل بچنین هدفی بعید و شاید غیرممکن است. با در نظر گرفتن اینکه نیل برقم تقریبی 100 میلیارد دلار تولید ناخالص ملی در سال 2541 بدلیل کمال بهره برداری از منابع غیر کشاورزی قطعی است بنابراین مصرف حدود 24 میلیارد دلار فراورده های کشاورزی تبدیل شده مسلم است و در صورتیکه مواد خام آن در داخل فراهم نشود برای ارضاء تقاضای فزاینده جامعه ناگزیر این کالاها بصورت خام یا تبدیل شده وارد خواهد شد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

تحقیقی پیرامون اعتبارات کشاورزی و نقش آن در توسعه اقتصادی ایران

لزوم توسعه بخش کشاورزی درایران ،منابع اعتبارات کشاورزی ،نقش سازمان مرکزی تعاون روستایی ،نقش صندوق توسعه کشاورزی در روستاهای نمونه بیرجند ،مشکلات اعتبارات کشاورزی و در پایان ارایه راه حلهایی برای رفع آنها در این پایان نامه بررسی شده است .

15 صفحه اول

نقش ویژگی‌های ارتباطی و اقتصادی پیرامون مشارکت در توسعه کشاورزی و برنامه‌های ترویجی (مطالعه موردی شهرستان کرمانشاه)

جوانان به عنوان سازندگان جامعه فردا، در توسعه پایدار نقش دارند. آنان مهارتها، دانش و نگرشهایی که برای پذیرفتن نقش فعال در اجتماع مورد نیاز است را کسب کرده و توسعه می‌دهند؛ بدین معنی که آنان نیروهای فعال در توسعه جوامع هستند. مطالعه حاضر به منظور بررسی عوامل مؤثر پیرامون مشارکت جوانان روستایی شهرستان کرمانشاه در توسعه کشاورزی و برنامه‌های ترویجی ارائه گردیده است. این تحقیق از نوع توصیفی-همبستگی ...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تهران - دانشکده علوم اداری و مدیریت بازرگانی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023