جواب یک مساله سهموی در ربع صفحه

پایان نامه
چکیده

یک مساله رسانش گرمایی معکوس را وقتی که داده‏ ها را در ‎ x=1 داشته باشیم‏‏، در نظر می گیریم. این مساله یک مساله سهموی کناره ای نامیده می شود و به شدت بد وضع است. روش های استانداردسازی تیخونف و فوریه توسعه یافته اند، اما این روش‏ ها شامل مرز ابتدایی برای جواب ها در انتخاب پارامترهایشان هستند. یک مرز تخمینی بزرگ باعث ایجاد نتایج عددی نامناسب می شود. در اینجا رده دیگری از رو ش ‏های تکرار نیز برای جواب مساله رسانش گرمایی با ایده گرفتن از روش های استاندارد سازی تیخونف و فوریه و نیز روش تکرار لندوبر، معرفی می شود و ثابت می شود که این روش ها تحت هر دو قانون توقف استنتاجی و ابتدایی به صورت نمایی همگرا هستند. انتخاب مناسب یک پارامتر در روش تکرار کمک می کند تا گام های تکراری کاهش یابند و جواب تقریبی رضایت بخشی را به دست می دهد. به علاوه اگر از قاعده استنتاجی برای توقف گام های تکراری استفاده کنیم، می توان از انتخاب یک مرز ابتدایی جلوگیری کرد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

جواب های تقریبی یک معادله انتگرال منفرد با هسته های کوشی در ربع صفحه

در این پایان نامه فرمول های صریحی برای جواب معادله انتگرال منفرد با هسته های کوشی در ربع صفحه معرفی می شوند. سپس، چندجمله ایهای چبیشف و ژاکوبی برای بدست آوردن جواب های تقریبی این معادله به کار می روند. روش کار در این مقاله به این صورت است که ابتدا تابع تحلیلی بخشی را در نظر می گیریم و با توجه به فرمول های sokhotski_plemelj و با جایگذاری در معادله مشخصه به مسأله با مقدار کرانی می رسیم و این مسأ...

15 صفحه اول

مساله معکوس سهموی در مدل ریاضی کروماتوگرافی

در این پایان نامه، ابتدا در مورد کروماتوگرافی و نفوذ در اجسام، بخصوص سیالات بحث شده است . سپس مساله پیدا کردن ضرایب مجهول برخی معادلات سهموی ای مطرح گردیده است که از مدل مهندسی کروماتوگرافی ژلی "که تکنیک اساسی در اندازه گیری ابعاد مولکولهاست " ناشی می شوند. در این پایان نامه، همچنین نشان داده شده که تحت فرض های مناسب ضرایب یکتا هستند.

15 صفحه اول

ارایه جواب تحلیلی برای معادله کوشی-ریمان با شرایط مرزی غیر موضعی در ناحیه نصف ربع اول

مسایل مقدارمرزی مختلف برای معادلهٔ کوشی-ریمان با شرایط مرزی غیرموضعی در ناحیه های گوناگون در صفحه از طرف مؤلفین بحث و بررسی شده است. در این مقاله ابتدا با استفاده از جواب اساسی معادلهٔ الحاقی کوشی ریمان شرایط ضروری محاسبه می شوند. سپس با استفاده از شرایط ضروری و با استفاده از جواب های تحلیلی مسئله های قبلی، جواب تحلیلی معادلهٔ کوشی ریمان در ناحیه نصف ربع اول ارایه می شود.

متن کامل

مساله مکانیابی خط در صفحه

در این پایان نامه ابتدا به معرفی مفاهیم اساسی مورد نیاز و مقدمه ای بر مسائل مکانیابی می پردازیم. در ادامه، مکانیابی خط در صفحه را بیان کرده سپس به بیان خواص این مساله با استفاده از نرم های مختلف می پردازیم و قضایای مربوط به آنرا بررسی می کنیم. همچنین مکانیابی خط در فضای سه بعدی را بیان می کنیم و حالات مختلف این مساله را مورد بررسی قرار داده، به معرفی الگوریتم های ارائه شده برای این مسائل می پرد...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه علوم پایه دامغان - دانشکده ریاضی و کامپیوتر

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023