جواب های معین مثبت معادله ی ماتریسیx^s+a^* x^(-t) a=q و کاربرد های آن در تحقیقات نانو

پایان نامه
چکیده

وجود جواب های معین مثبت معادله ی ماتریسیx^s+a^* x^(-t) a=q که در آن a یک ماتریس نامنفردn ×n و q یک ماتریس معین مثبت n×n است، در موارد زیادی بررسی شده است. در این پایان نامه جواب های معین مثبت این معادله ی ماتریسی که0,?)]s,t ? مورد مطالعه قرار گرفته است. نانو کاربردی های زیادی در زندگی ما دارد و ریاضی در نانو کاربرد دارد. همچنین کاربردهای معادله ی ماتریسی x+a^t x^(-1) a=q در تحقیقات نانو بررسی شده است.

منابع مشابه

جواب معین مثبت معادله ماتریسی غیرخطی

در این پایان نامه، بعضی از شرایط لازم وکافی برای وجودجوابهای معین مثبت معادله ماتریسی??(0,?)با x+a^* x^(-?) a=q آورده شده است، روشهای تکراری برای بدست آوردن جوابهای معین مثبت اثبات شده و همگرایی روشهای مورد بحث بدست آورده شده است.

15 صفحه اول

جواب های مثبت برای مسئله ی مقدار مرزی معادله ی دیفرانسیل کسری غیر خطی

در این پایان نامه وجود و چندگانگی جواب های مثبت مسئله ی مقدار مرزی، معادله ی دیفرانسیل کسری غیرخطی را بررسی می کنیم. ابتدا تابع گرین مسئله را می یابیم که درنتیجه مسئله به یک معادله ی انتگرال فردهلم نوع دوم تبدیل می شود. در نهایت با استفاده از برخی از قضایای نقطه ثابت وجود و چندگانگی جواب های را اثبات می کنیم.

15 صفحه اول

جواب های لگاریتم محدب معادله تابعی (f(x+1)=g(x)f(x

در این پایان نامه نخست قضیه ای برای بدست آوردن جواب های لگاریتم محدب معادله تابعی (f(x+1)=g(x)f(x ثابت می کنیم که تعمیمی از قضیه بور - مولراپ - آرتین است چنین قضیه ای امکان به دست آرودن قضایای دیگری برای معادله تابعی دیگری را با توجه به شرایط اعمال شده بر g فراهم می کند در واقع با اعمال شرایط مجانبی روی g می توان جوابهای (سرانجام) لگاریتم محدب و همچنین جواب های (سرانجام )لگاریتم محدب از مرتبه د...

15 صفحه اول

وجود جواب تناوبی یک معادله دیفرانسیل مرتبه سوم غیرخطی با کاربرد در خودروسازی

در این مقاله ما شرط لازم و کافی برای وجود جواب تناوبی غیربدیهی معادله دیفرانسیل مرتبه سوم غیرخطی را مطالعه نموده و با استفاده از قضیه توابع ضمنی،وجود این جواب را ثابت مینمائیم. سپس با استفاده از کامپیوتر جواب تناوبی را در حالت خاصی تقریب نموده و آن را در صفحات xt,xx?وx?x?? رسم می نمائیم. شایان ذکر است که معادله در نظر گرفته شده میتواند یک مدل ریاضی برای ترمز خودروهای سنگین باشد.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید باهنر کرمان - دانشکده ریاضی و کامپیوتر

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023