نامساوی های مرتبط با نرم و شعاع عددی

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه فردوسی مشهد - دانشکده ریاضی
  • نویسنده زهرا نجفی
  • استاد راهنما شیرین حجازیان
  • سال انتشار 1394
چکیده

در این پایان نامه بررسی نامساوی میانگینهای حسابی و هندسی برای نرم و شعاع عددی در فضای عملگرهای خطی کراندار روی یک فضای انجام خواهد شد. همچنین شرایطی را بررسی خواهیم کرد که عکس این نامساویها برقرار باشد.

منابع مشابه

شعاع عددی و برخی نامساوی های مرتبط

در این پاین نامه سعی بر آن داریم تا به بررسی خواص حوزه ی عددی از نظر توپولوژیکی و هندسی پرداخته سپس شعاع عددی را تعریف کرده و به خواص مهم آن می پردازیم .سپس بعضی از نامساوی های روی آن را بیان کرده و سعی بر آن داریم تا نا مساوی های ظریف تر را معرفی نماییم.همچنین به بیان شباهت ها و تفاوت های بین طیف و حوزه ی عددی نیز اشاره می کنیم.

نامساوی هایی برای شعاع عددی نرم و ماکسیممی از قسمت حقیقی عملکرد های خطی کران دار در فضاهای هیلبرت

this is xetex, version 3.1415926-2.2-0.9995.1 (miktex 2.8) (preloaded format=xelatex 2012.4.3) 11 nov 2012 22:12 entering extended mode **template_2.tex ("c:userszahradesktopxepersian file - copy emplate_2.tex" latex2e <2009/09/24> babel and hyphenation patterns for english, dumylang, nohyphenation, ge rman, ngerman, german-x-2009-06-19, ngerman-x-2009-06-19, french, loaded. ("c:...

چند نامساوی شعاع عددی برای عملگرهای فضای هیلبرت

در این پایان نامه سه نامساوی شعاع عددی برای عملگرهای فضای هیلبرت ارایه می کنیم.این نامساوی ها از نامساوی های شعاع طیفی برای عملگرهای فضای هیلبرت الهام گرفته شده اند به همین دلیل در فصل مجزایی به این نامساوی ها نیز پرداخته شده است. در فصل های بعدی با استفاده از ویژگی های شعاع عددی این نامساوی ها برای شعاع عددی ارایه و اثبات می شوند و در ادامه کاربردهایی از این نامساوی ها بیان می شود.

15 صفحه اول

نامساوی های شعاع اقلیدوسی در فضای هیلبرت

هدف از این پایان نامه بررسی انواع کران های بالا برای شعاع اقلیدسی عملگرهای خطی کران دار n تایی روی فضای هیلبرت است. این کار با بکارگیری چند تعمیم از نامساوی بسل مانند نامساوی بواس-بلمن و بومبری است. همچنین درباره نرم و شعاع عددی عملگرهای خطی کران دار nتایی روی فضای هیلبرت بحث می کنیم.

مقایسه تأثیر وضعیت طاق باز و دمر بر وضعیت تنفسی نوزادان نارس مبتلا به سندرم دیسترس تنفسی حاد تحت درمان با پروتکل Insure

کچ ی هد پ ی ش مز ی هن ه و فد : ساسا د مردنس رد نامرد ي سفنت سرتس ي ظنت نادازون داح ي سکا لدابت م ي و نژ د ي سکا ي د هدوب نبرک تسا طسوت هک کبس اـه ي ناـمرد ي فلتخم ي هلمجزا لکتورپ INSURE ماجنا م ي دوش ا اذل . ي هعلاطم ن فدهاب اقم ي هس عضو ي ت اه ي ندب ي عضو رب رمد و زاب قاط ي سفنت ت ي هـب لاتـبم سراـن نادازون ردنس د م ي سفنت سرتس ي لکتورپ اب نامرد تحت داح INSURE ماجنا درگ ...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه فردوسی مشهد - دانشکده ریاضی

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023