پورحسین, رضا

دانشگاه تهران

[ 1 ] - مقایسه سرعت پردازش اطلاعات در بیماران مبتلا به مالتیپل اسکلروزیس و افراد غیر مبتلا

Cognitive impairment is one of the most common symptoms of multiple sclerosis. The purpose of this study was to compare the  information processing speed in patients with MS and non-affected individuals. 38 patients with MS(Twenty-25 patients with Relapsing- Remitting of MS and 13 patients with Progressive- Relapsing  MS). And 38 non-affected individuals with the Stroop test performed with the ...

[ 2 ] - اثربخشی تحلیل روان‌شناختی فیلم‌های با مضامین دینی بر دینداری دانشجویان

Objective: The present study was conducted to examine the effects of psychological analysis of the movies with religious themes on university students' level of religiosity. Method: The study utilized a quasi-experimental design with pretest-posttest and control group. The population included all university students in Tehran. Using convenience sampling, the sample (n=40) was selected and rando...

[ 3 ] - پیش بینی نشانه های اضطراب و افسردگی بر اساس مولفه های رویارویی با مسلمات هستی

Introduction: this research aims to explain the contribution of ultimate concerns components (death, freedom, isolation and meaningless) in predicting the symptoms of anxiety and depression. Method: 389 students of Ferdowsi University of Mashhad including 218 men and 171 women were present as the research sample in 2014-15 by random sampling. Research data were collected using subscales of a...

[ 4 ] - مرور و فراتحلیل رابطه استرس و چاقی

Obesity is emerging as a serious problem throughout the world. Of the factors contributing to obesity, stress seems to be particularly important as stressful condition leads to irregularity in diet, lack of exercise and difficulty in emotion regulation, each being considered independent factors leading to obesity. The aim of the present research was to conduct a review and meta-analysis of the ...

[ 5 ] - بازی‌های رایانه‌ای به روایت بازیکنان

دیدگاه‌های بازیکنان بازیهای رایانه‌ای درباره بازی‌ها و درباره نگرش دیگران به آنان و بازی‌ها موضوع این مقاله است. این مقاله برگرفته از پژوهشی کیفی با رویکرد پدیدارشناختی است که طی آن با گروه منتخبی (۱۸ نفر) از بازیکنان قهار بازی‌های رایانه‌ای در ایران - تهران مصاحبه شده است. مصاحبه شوندگان مردان جوان بین ۱۸ تا ۲۸ سال بودند که به روش نمونه‌گیری در دسترس از گیم نت‌های سطح شهر تهران و یا محل برگزار...