بررسی طراحی گرافیک محیطی کودکان با تمرکز بر موضوع رنگ؛ پروژه عملی: طرح جامع تبلیغاتی مرکز آموزشی کودکان

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس
  • نویسنده شادی شاه بختی
  • استاد راهنما جواد پویان
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1387
چکیده

هنر گرافیک با زبان ساده و تأثیرگذارش در طی سیر تحول تاریخی، وارد دنیای کودکان شد. سپس شاخه های مختلفش از جمله گرافیک محیطی که بر اساس نیاز مردم در جامعه مدرن شکل گرفته و توسعه یافته بود، بالتبع در عرصه فعالیت برای کودکان ظاهر شد. به مرور، این هنر برای پاسخ به نیازهای فردی، اجتماعی و فرهنگی کودکان، در محیطهای مخصوص به آنان حضور روز افزون یافت. بکارگیری فرمهای ساده و رنگهای متناسب در آثار کودکان موجب شد گرافیک محیطی به خوبی نقشهای متفاوتی را در محیطهای کودکانه ایفا کند. دنیای کودکان دنیای پر راز و رمزی است که با ریزبینی خاص می توان به تمام وجوه آن پی برد. در این میان عنصر رنگ نیروی تابناکی است که خواسته یا ناخواسته به صورت مثبت یا منفی بر کودکان اثرگذار می باشد. متأسفانه در کشور ما فعالیتهای اساسی در باب اهمیت شناخت و بکارگیری رنگ در محیط کودکان کم صورت گرفته است و اغلب این محیطها از نظر فرم و رنگ آشفته و نامناسبند. به همین جهت این پژوهش، اهمیت، کاربردها و نقشهای هنر گرافیک محیطی برای کودکان را ذکر کرده، سپس به موضوع رنگ و تأثیرات آن به عنوان یکی از مهمترین عوامل برقراری ارتباط با کودکان در این هنر پرداخته است. اگر گزینش و ارائه محرک رنگی به درستی صورت نگیرد، قطعا" اثرات منفی ای بر کودکان و جامعه خواهدگذاشت. هنرمندان ما موظفند متناسب با فرهنگ و ساختار جامعه ایرانی، با دانستن روانشناسی کودک و رنگ به بحث و ارائه آثار مطلوب رنگی در محیطهای مختلف کودکان بپردازند و از توجه صرف نسبت به فرمها و رنگهای فرهنگ بیگانه بپرهیزند. طراح گرافیک با مهارت طراحی خود در محیط و هماهنگ سازی فرم، رنگ و فضا می تواند اثری چشم نواز در محیط کودکان بیافریند و محیطی مناسب برای رشد و پرورش آنان فراهم آورد. در این تحقیق سعی شده است گام مناسبی در جهت ایجاد محیطی زیبا، مناسب و شایسته برای کودکان سرزمینمان برداشته شود.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

بررسی گرافیک محیطی در بیمارستان کودکان -پروژه عملی: طراحی نمونه هایی از عناصر گرافیک محیطی برای بیمارستان کودکان

این پایان نامه نمودهای گرافیک محیطی از جمله:ارم -سردرب -پیکتوگرام -تصویرسازی حجم وفرم و...رادر بیمارستان کودکان کشورها اروپا وامریکا و اسیایی مورد بررسی قرار داده وراهکارهایی برای بهبود این فضاها در ایران پیشنهاد میکند.که شامل 4فصل باعنوان مقدمه -تعامل گرافیک ومعماری -بررسی تاثیرات روانشناختی گرافیک محیطی برکودکان ودر آخر گرافیک محیطی و کارکردهای آن دربیمارستان کودکان میباشد .

بررسی گرافیک محیطی ویژه کودکان

زندگی در دنیای ارتباطات، هنرمندان را بر آن داشته که مسایل و مشکلات ناشی از ارتباطات اجتماعی انسانها در محیط های مختلف را، به وسیله علایم، نشانه ها، فرمها و رنگها حل کنند. گرافیک محیطی نیز به عنوان شاخه ای از گرافیک، با استفاده از انواع رنگها، فرمها، نقشها و تصاویر می تواند به برقراری ارتباط با مخاطب، اطلاع رسانی و زیباسازی محیط بپردازد. محیط نیز از عمده ترین عوامل تاثیرگذار بر روی رشد آدمی می...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023