بررسی تاثیر فعالیت های حمایتی(اسپانسرشیب) بر آگاهی و نگرش نسبت به برند شرکت حامی در رویدادی علمی و تخصصی(مورد کاوی: پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه)

پایان نامه
چکیده

در سال های اخیر با توجه به رقابتی تر شدن بازارها، استفاده از استراتژی های مختلف برای رقابت در بازار و ماندگاری در آن از اهمیت به سزایی برخوردار شده است و شرکت ها برای بدست آوردن سهمی از بازار مصرف کنندگان، از روش‏های گوناگونی استفاده می‏کنند. یکی از این ابزارها و روش‏ها که امروزه مورد توجه بنگاه ها قرار گرفته است، حمایت از فعالیت های مختلف است. ما هر روز شاهد حمایت برندها از برنامه ها و مناسبت های گوناگون به اشکال مختلف در ایران هستیم. به نظر می رسد که این شرکت ها بخش قابل توجهی از بودجه بازاریابی خود را به برنامه های حمایتی اختصاص داده اند و سعی دارند از آن به عنوان یک مزیت رقابتی در جهت ایجاد ارزش افزوده برای برند خویش استفاده کنند. لذا؛ با توجه سرمایه گذاری های انجام شده از جانب برخی از شرکت ها در این راستا، بررسی ابعاد گوناگون اثربخشی این ابزار با توجه به ویژگی های بازار و مصرف کنندگان ایرانی ضروری می نماید. فعالیت های حمایتی در طیف وسیعی از رویدادها و برنامه ها قابل پیاده سازی است که هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را داشته و نیاز به بررسی و تحقیقی جداگانه دارد. در تحقیق حاضر با توجه به رشد روز افزون برگزاری کنفرانس‏ها و سمینارها در کشور و حضور شرکت های مختلف به عنوان حامی در این برنامه ها، به بررسی تاثیر فعالیت های حمایتی بر آگاهی و نگرش نسبت به برند شرکت حامی در رویدادی علمی و تخصصی پرداخته شده است. تحقیق حاضر با استفاده از روش تحقیق تجربی(میدانی) و به کارگیری پرسشنامه تحت وب، در میان مخاطبان پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه در فواصل زمانی قبل و بعد از کنفرانس انجام شد. جامعه آماری تحقیق حاضر ثبت نام کنندگان در این کنفرانس بودند. نمونه مورد بررسی به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد و حجم نمونه 269 نفر بود. برای پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ و برای روایی آن از روش های روایی محتوا استفاده شد. داده های گرد آوری شده به کمک نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های تحقیق نشان می دهد که 1) فعالیت های حمایتی در رویداد های علمی و تخصصی اگرچه تاثیری بر افزایش مولفه بازیابی آگاهی از برند ندارد، اما بر افزایش شناخت برند شرکت هایی که شهرت کمی دارند، تاثیر دارد. 2) فعالیت های حمایتی تاثیری بر روی ارتقای نگرش شرکت کنندگان در رویداد نسبت به برند حامی ندارد. 3) هیچ یک از عوامل موثر بر آگاهی از حمایت شرکت (درگیری مخاطب با یک رویداد، تناسب بین شرکت حامی و رویداد، دیدگاه شرکت کنندگان در یک رویداد در مورد مفهوم فعالیت های حمایتی، نگرش شرکت کننده در مورد رویداد) تاثیر معناداری بر روی آگاهی از حمایت شرکت نداشتند. 4) آگاهی از حمایت شرکت، بر آگاهی از برند شرکت تاثیر دارد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

مقایسه تأثیر وضعیت طاق باز و دمر بر وضعیت تنفسی نوزادان نارس مبتلا به سندرم دیسترس تنفسی حاد تحت درمان با پروتکل Insure

کچ ی هد پ ی ش مز ی هن ه و فد : ساسا د مردنس رد نامرد ي سفنت سرتس ي ظنت نادازون داح ي سکا لدابت م ي و نژ د ي سکا ي د هدوب نبرک تسا طسوت هک کبس اـه ي ناـمرد ي فلتخم ي هلمجزا لکتورپ INSURE ماجنا م ي دوش ا اذل . ي هعلاطم ن فدهاب اقم ي هس عضو ي ت اه ي ندب ي عضو رب رمد و زاب قاط ي سفنت ت ي هـب لاتـبم سراـن نادازون ردنس د م ي سفنت سرتس ي لکتورپ اب نامرد تحت داح INSURE ماجنا درگ ...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه الزهراء - دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023