قانون قوی اعداد بزرگ وقضیه حد مرکزی برای متغیرهای تصادفی مجموعه_مقدار فازی

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه کاشان - دانشکده علوم ریاضی
  • نویسنده نرجس اله پرست
  • استاد راهنما روح الله جهانی پور
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1391
چکیده

هدف اصلی در این پایان نامه، بیان قانون قوی اعداد بزرگ و قضیه حد مرکزی برای متغیرهای تصادفی مجموعه-مقدار فازی نسبت به متر هاسدورف توسعه یافته می باشد.برای این منظور، ابتدا مفاهیم مربوط به متغیرهای تصادفی مجموعه-مقدار به خصوص متغیرهای تصادفی مجموعه-مقدار فازی رامعرفی می کنیم.سپس نتایجی را ثابت می کنیم که به عنوان مقدمه ای بر اثبات قانون قوی اعداد بزرگ به شمار می روند.پس از آن قانون قوی اعداد بزرگ را برای متغیرهای تصادفی مجموعه-مقدار مستقل که فضای زمینه آن ها فضای باناخ جدایی پذیر یا یک فضای اقلیدسی نسبت به متریک هاسدورف توسعه یافته است، ثابت می کنیم. درانتها، قضیه حد مرکزی را برای متغیرهای تصادفی مجموعه-مقدار تعمیم یافته (فازی) نسبت به متریک هاسدورف توسعه یافته با فضای زمینه اقلیدسی بیان می کنیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

نامساوی نوع لوی و نگرشی دیگر بر قانون قوی اعداد بزرگ برای متغیرهای تصادفی وابسته

یک نامساوی مهم برای توزیع ماکسیمم متغیرهای تصادفی مستقل نامساوی لوی است. در این مقاله یک نسخه از این نامساوی برای متغیرهای به طور ضعیف وابسته منفی ارایه می گردد. قانون قوی برای متغیرهای وابسته توسط مولفین مختلفی مورد بررسی قرار گرفته اند. در این تحقیق، همچنین، همگرایی کامل وزنی برای آرایه ای از متغیرهای تصادفی سطری وابسته منفی کراندار احتمالی بدست می آید. همگرایی کامل و قانون قوی برای چنین خانو...

متن کامل

قانون قوی اعداد بزرگ برای مجموع وزنی متغیرهای تصادفی همبسته منفی

از قضایای مهم در نظریه احتمال قضایای حدی میباشند.در میان این قوانین قان.ن قوی اعداد بزرگ از اهمیت خاصی برخوردار است.این قاونو اولین بار در سال 1713میلادی مطرح شد.سالها بعد با معرفی مفهوم همبستگی منفی برای متغیرهای تصادفی دانشمندان بسیاری به بررسی همگرایی کامل برای متغیرهای تصادفی همبسته منفی پرداختند.ما نیز در این پایاننامه به بررسی همگرایی کامل برای متغیرهای تصادفی همبسته منفی پرداخته ایم.

15 صفحه اول

روش عمومی برای قانون قوی اعداد بزرگ

در این پایان نامه یک روش عمومی برای اثبات قانون قوی اعداد بزرگ با استفاده از احتمال دم بیشینه ارائه میشود و از آن نرخ همگرایی هم برای دنباله های مرتبط مثبت و هم برای دنباله های مرتبط منفی بدست می آید و نشان داده میشود که نرخ همگرایی در این حالتها نزدیک به نرخ همگرایی در حالت متغیر های تصادفی مستقل است.

15 صفحه اول

قانون ضعیف اعداد بزرگ برای مجموع های وزن دار متغیرهای تصادفی وابسته

دو قضیه ای که در مقاله سانگ در رابطه با قانون ضعیف اعداد بزرگ آورده شده است در این کار با ضعیف کردن شرایط تعمیم داده شد. همچنین همگرایی در میانگین آرایه های nqd بررسی شد.

15 صفحه اول

قضیه حد مرکزی تقریباً حتمی و نرخ دقیق همگرایی بر اساس قانون لگاریتمی، برای متغیرهای تصادفی پیوندی مثبت و منفی

پیوندی بودن متغیرهای تصادفی در بسیاری از زمینه های علمی کاربرد فراوان دارد. همانطور که می دانیم استقلال متغیرها همواره برقرار نیست پس لازم است در رابطه با خاصیت پیوندی متغیرها اطلاعات کافی بدست آوریم. از قضیه حد مرکزی می توان در رابطه با متغیرهای تصادفی پیوندی مثبت و منفی استفاده کرد.در این پایان نامه همچنین از نرخ دقیق همگرایی برای متغیرهای تصادفی پیوندی استفاده شده است.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه کاشان - دانشکده علوم ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023