گراف های دوکیلی تک جورساز روی گروه های آبلی

پایان نامه
چکیده

فرض کنید h یک گروه متناهی و c یک زیر مجموعه از h{1} باشد. در این صورت گراف کیلی جهت دار cay(h,c) گرافی است با مجموعه رئوس v=hو مجموعه یال های e={(x,y) ?| x,y ?h,yx^(-1) ?c}={(x,hx) | x ?h,h ?c} در حالتی که c= c^(-1)، c را زیر مجموعه کیلی می نامیم. در این حالت گراف کیلی cay(h,c)، یک گراف بدون جهت است. یک گراف ?=(v,e) را گراف دوکیلی روی گروه h می نامیم هرگاه گروه h روی مجموعه ی v به صورت نیمه منظم عمل کند و دقیقأ دارای دو مدار با طول یکسان باشد، یعنی aut(?) زیرگروهی یکریخت با h داشته باشد به طوری که روی v به صورت نیمه منظم عمل کند و دقیقأ دارای دو مدار با طول یکسان باشد. هر گراف دوکیلی را می توان با شرایط معادل زیر نیز توصیف کرد. فرض کنید t، s، r زیر مجموعه هایی از گروه h باشند به طوری که s^(-1)=s و r^(-1)=r و r?s شامل عضو همانی h نباشد، گراف bicay(h;r,s,t) را به صورت زیر تعریف می کنیم: مجموعه رئوس آن {0,1}×h است و دو رأس (i,h) و (j,g) مجاورند اگر و تنها اگر یکی از این سه حالت زیر رخ دهد ?)i=j=0 و gh^(-1)?r. ?) i=j=1 و gh^(-1)?s. ?)i=0,j=1 و gh^(-1)?t. نشان می دهیم گراف ?=(v,e) یک گراف دوکیلی روی گروه h است اگر وتنها اگر گروه h روی مجموعه v به صورت نیمه منظم عمل کند و دقیقاً دارای دو مدار با طول یکسان باشد. یک گراف را گراف دوکیلی تک جورساز می نامیم هرگاه گراف دوبخشی القاء شده توسط یال های که این دو مدار را به هم متصل می کنند، بک جورسازی تام باشد. گراف های پترسن تعمیم یافته مثال های نوعی از این چنین گراف ها هستند. در ادامه یک رده بندی از گراف های دوکیلی تک جورساز همبند تراگذار کمانی روی گروه های آبلی را بررسی می کنیم، این رده بندی بدون استفاده از رده بندی گروه های ساده متناهی انجام شده است. در عوض سرشت های تحویل ناپذیر مختلط گروه های آبلی به صورت گسترده استفاده می شود.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

گراف های کیلی صحیح روی گروه های آبلی

هرگاه تمام مقادیر ویژه ماتریس مجاورت آن متعلق به مجموعه اعداد

همبستگی بین تک قطبیهای مغناطیسی و ورتکس های مرکزی در گروه های غیر آبلی (2)SU و (3)SU

در این تحقیق، در یک مدل پدیده شناختی، همبستگی تک قطبی های مغناطیسی و ورتکس های مرکزی در گروه های غیر آبلی SU(2) و SU(3) مورد مطالعه قرار می گیرد. تک قطبی ها مانند ورتکس های مرکزی منجر به حبس کوارکی در نظریه های غیر آبلی می شود. بنابراین انتظار می رود بین این موجودات ارتباط وجود داشته باشد. با بررسی پتانسیل بین کوارکی و فاکتور گروه مربوط به جفت های تک قطبی- پاد تک قطبی در گروه پیمانه ای SU(2) ، ...

متن کامل

طیف گراف های نیمه کیلی روی گروه های آبلی متناهی

در این پایان نامه، ابتدا گراف های کیلی و نیمه کیلی را تعریف می کنیم. نشان می دهیم گراف دلخواه یک گراف کیلی روی گروه g است اگر وتنها اگر گروه g روی مجموعه ریوس گراف داخواه به صورت منظم عمل کند. همچنین نشان می دهیم گراف دلخواه یک گراف نیمه کیلی روی گروه g است اگر وتنها اگر گروه g روی مجموعه ریوس گراف داخواه به صورت نیمه منظم عمل کندو دقیقا دارای دو مدار با طول یکسان باشد. طیف گراف های نیمه کیلی ر...

15 صفحه اول

گراف های کیلی صحیح روی گروه های آبلی

موضوع این پایان نامه مربوط به گراف های کیلی و گراف های صحیح است. در این پایان نامه بررسی می کنیم گراف کیلی روی چه گروه هایی صحیح است. در این پایان نامه تمام گراف های کیلی صحیح روی گروه های آبلی متناهی را پیدا می کنیم. هم چنین در این پایان نامه گراف همینگ گراف سودوکو گراف سودوکوی مکانی و گراف مربع لاتین سراسر قطری را بررسی می کنیم و نشان می دهیم این گراف ها گراف کیلی صحیح هستند.

15 صفحه اول

گراف های کیلی موضعا اولیه روی گروه های آبلی متناهی

اگر г یک گراف کیلی همبند موضعا اولیه روی یک گروه آبلی متناهی باشد آنگاه : г= kn, kn,n, kn,n-nk2,kn×....× kn 2) г یک پوشش نرمال دوتایی استاندارد از kn× …× kn است. 3) г یک گراف کیلی نرمال یا دو نرمال روی یک 2-گروه آبلی مقدماتی یا 2-گروه فرا آبلی می باشد.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی اصفهان - دانشکده ریاضی

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023