بررسی پست مدرنیسم در هنر آمریکا با تأکید بر هنرهای تجسمی- پروژه عملی: دیروز ... فردا

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس - دانشکده هنر و معماری
  • نویسنده الهه امینی تیرانی
  • استاد راهنما محمدکاظم حسنوند
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1391
چکیده

پست مدرنیسم پدیده ای است که شبح آن بر جهان امروز سایه افکنده است و از آن برای توصیف یک دگرگشت گسترده در دهه های پایانی سده ی بیستم یاد می شود. پست مدرنیسم درواقع برآمده از دل مدرنیسم و تلاشی است برای یافتن جواب هایی جهت حل معضلات مدرنیسم و خروج از بن بست آن. هنر پست مدرن عمیقاً بیانگر تنوع، گوناگونی، التقاط گری و عدم قطعیت است. در این متن، با زمینه یابی تحولات آمریکا و هنر آن در بستر تحولات پس از جنگ جهانی دوم، نیمه ی دوم قرن بیستم و رابطه ی پیچیده میان هنر و سیاست در این خطه، روایتی از شکل گیری سبکها و مکتبهای هنری این مقطع تاریخی در آمریکا ارائه شده است. با تضعیف اروپا پس از دو جنگ جهانی و تجمع هنرمندان در آمریکا، این کشور به قطب بزرگ هنری دنیا بدل شد. انزواجویی و فقدان ملی گرایی از ویژگیهای بارز هنر این خطه است و در عرصه ی هنرهای تجسمی شاهد تکثرگرایی، التقاط گری، بی اعتبارسازی ارزشهای مدرنیستی و همچنین کیفیاتی عقل گریز و آزاد اندیشانه می باشیم. این پژوهش با رویکردی عموماً تاریخی و توصیفی، بر آن بوده است ضمن بررسی خاستگاههای فکری و فلسفی پست مدرنیسم و معرفی پیشگامان آن، ویژگیهای هنر پست مدرن را به ویژه در آمریکا مورد ارزیابی قرار دهد و به بررسی پست مدرنیسم در شاخه های مختلف هنرهای تجسمی این خطه و معرفی هنرمندان شاخص آن بپردازد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

بررسی پست مدرنیسم در هنرهای تجسمی با تاکید بر نقاشی (در اروپا و آمریکا)پروژه عملی: مرگ و تولد

اهداف این پایان نامه عبارتست از:1 - تعریف اصطلاح پست مدرنیسم و بررسی جریانات هنری وسیع و متنوع بعد از 1960 و دسته بندی آنها. 2 - درک اصطلاحاتی که در کنار پست مدرنیسم مطرح می شوند، چون پست آوانگارد، پساساختارگرایی و جریانات مشابه و رابطه آنها با پست مدرنیسم. 3 - بررسی هنرهای زمینی، بدنی، کانسپچوال آرت و سایر شیوه های بوجود آمده بعد از جنگ ، برای شناخت رابطه آنها.

15 صفحه اول

سنت و تجدد در هنر ایران باتکیه بر هنرهای تجسمی

یکی از ابعاد تبلور مدرنیزاسیون در ا  یران حیطه ی هنرهای‌تجسمی است که استفاده گزینشی بدون در نظر گرفتن پایه‌های تعقل و تفکر اندیشه غربی و مدرنیته از وجوه بارز آن است، جهت روشن شدن مفاهیم متعددی که از تجدد و سنت در حوزه اندیشه مطرح است لزوم بررسی دقیق تر و جامع تر از سنت بسیار ضروری است، تا با آگاهی بیشتر از ساختارسنت در فرهنگ خودی و تفاوت آن در فرهنگ غرب به شناخت دقیق تری از آن نائل شد. بخش اول ...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس - دانشکده هنر و معماری

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023