بعضی ویژگی حلقه هایی با عناصر مرتبط و حلقه های پیش ساده پذیر

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه پیام نور - دانشگاه پیام نور استان فارس - دانشکده علوم پایه
  • نویسنده سوسن متقی
  • استاد راهنما شمس الملوک خوشدل احمد خاکساری
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1392
چکیده

حلقه با عناصر مرتبط نامیده می شود هرگاه برای هر دو عنصر و که یک ایده آل اصلی یکسان تولید می کند ، یک عنصر یکه مانند موجود باشد که حلقه را پیش ساده پذیر گوییم هرگاه برای و داشته باشیم یا که در آن مجموعه یکه های حلقه است . در سراسر این پایان نامه فرض می کنیم یک حلقه جابجایی ویکدار باشد. در این تحقیق یک شرط لازم و کافی برای این که حلقه حلقه ای با عناصر مرتبط و پیش ساده پذیر باشد را بیان کرده سپس ارتباط بین این گونه حلقه ها و حلقه خارج قسمتی و مدول های آن را مورد بررسی قرار می دهیم .

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

بعضی نتایج جدید در نظریه حلقه های تعویض پذیر

در این مقاله چند نتیجه درباره ساختار حلقه های تعویض پذیر را مرور خواهیم کرد. به طور عمده بر حلقه پوچتوان، حلقه های رادیکال جیکوبسن و حلقه های با بعد گلفاند - کریلف تاکید خواهیم کرد.

متن کامل

حلقه هایی بدون ایدآل های ماکسیمال

در کلاس درس جبر مجرد رسم بر این است که با استفاده از لم زرن ثابت می کنند که حلقۀ یکدار باید ایدآلهای ماکسیمال داشته باشد. این حکم بدون عنصر یکه نمی تواند درست باشد. در اینجا چند مثال نقض از حلقه های جابه جایی ارائه می کنیم. ابتدا حلقه های با ضرب بدیهی یعنی آنهایی که برایشان حاصلضرب دو عنصر صفر باشد، را در نظر می گیریم. در این صورت یک ایدآل دقیقاً یک زیرگروه جمعی است و ما در جستجوی گروههای آبلی ب...

متن کامل

مشتق گیرهای پوچتوان روی حلقه های ساده با تابع بازگشت

فرض کنیم R  یک حلقه یکدار ساده با مشخصه صفر  و تابع بازگشت * باشد و  a عضوی از این حلقه باشد. در این مقاله نشان میدهیم که اگر تابع ada  مشتقگیر متناظر با a  روی  R پوچتوان باشد، آنگاه برای عضوی مانند e  در مرکز R  داریم a-e  نیز پوچتوان است.

متن کامل

بعضی نتایج جدید در نظریه حلقه های تعویض پذیر

در این مقاله چند نتیجه درباره ساختار حلقه های تعویض پذیر را مرور خواهیم کرد. به طور عمده بر حلقه پوچتوان، حلقه های رادیکال جیکوبسن و حلقه های با بعد گلفاند - کریلف تاکید خواهیم کرد.

متن کامل

مکان یابی و تعیین ظرفیت عناصر زنجیره تأمین حلقه بسته

در دنیای کنونی، بحث بازآوری و استفاده مجدد محصولات مصرفی اهمیت خاصی یافته است؛ از این‌رو، مقاله حاضر به بررسی مدیریت زنجیره‌تأمین حلقه بسته می‌پردازد. از آن‌جا‌که زنجیره‌تأمین حلقه بسته نه‌تنها جریان رو به جلو را در برمی‌گیرد، بلکه شامل جریان معکوس نیز می‌شود؛ لذا، شرکت‌هایی در ارتباط با زنجیره‌تأمین حلقه بسته خود موفق هستند که بین زنجیره معکوس و زنجیره رو به جلو هماهنگی و یکپارچگی به‌وجود آورن...

متن کامل

آشنایی با حلقه های توابع پیوسته

این مقاله شرحی است از روند تاریخی پیدایش نظریه حلقه های توابع پیوسته و بیان موضوعات اصلی پژوهش در این زمینه از ریاضیات همراه با توصیف فعالیت های پژوهشی انجام شده در کشور طی سالهای گذشته و در حال حاضر.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه پیام نور - دانشگاه پیام نور استان فارس - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023