نیم گروه عملگرهای جابجایی همراه با انتقال های روی ابرگروه های جابجا پذیر فشرده

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه قم - دانشکده ریاضی
  • نویسنده عفت لطفی
  • استاد راهنما محمود پورغلامحسین
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1392
چکیده

یکی از نتایج اصلی در قضیه نیم گروه از عملگرها این است که نیم گروه s = {t(ε) : ε > 0} و عملگر بینهایت کوچکa به وسیله فرمول فوق t(ε) = eεa نمایش داده میشود. فرض کنید که h یک ابر گروه جابجابب فشرده با فضای دوگان ˆ h باشد. اگر u = c(h) یا lp(h) باشد آنگاه برای هر نیم گروه s = {t(ε) : ε > 0} از عملگرها درuکه با انتقال جابجایی یک نیم گروه m = {eε : ε > 0} از u-ضربگرها وجود دارد. برعکس فرض کنیم m یک نیم گروهm = {eε : ε > 0} ازu-ضربگرها باشد آنگاه یک نیم گروه s = {t(ε) : ε > 0} از عملگرها در u که با انتقال جابجایی وجود دارد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

دگردیسی های نیم گروه های پیچشی بر ابرگروه های جابجایی

در این پایان نامه ارتباط بین نیم گروه های پیچشی روی ابرگروه های جابجایی و دگردیسی آنها را مورد مطالعه قرار می دهیم. به این ترتیب قادر خواهیم بود تحت شرایطی روی نیم کاراکتر مثبت، یک نظریه رضایت بخش را توسعه دهیم. در پایان با مثال نشان خواهیم داد که این شرط در بسیاری از موارد جالب روی می دهد.

15 صفحه اول

اندازه نیم گروه خطی عملگرهای ماتریسی روی شبکه های باناخ

هدف این پایان نامه توصیف اندازه نیم گروه های پیوسته قوی تولید شده با عملگرهای ماتریسی روی شبکه هاب باناخ با نرم پیوسته مرتب است. ابتدا بعضی تعاریف و مفاهیم مورد نیاز را بیان کرده، سپس به بررسی شبکه های باناخ و ویژگی های آنها می پردازیم و در ادامه بحث عملگرها و عملگرهای مثبت را مطرح می کنیم. بعد از آن به دلیل نیازی که خواهیم داشت، مختصری درباره پالایه ها و فراپالایه ها صحبت می کنیم. به دنبال آن ...

15 صفحه اول

ساختار فضاهای تحت انتقال پایا و ضرب براکت روی گروه های جابجایی موضعاً فشرده

در این پایان نامه برای گروه جابجایی موضعاً فشرده ی ، به بررسی زیرفضاهای تحت انتقال پایای می پردازیم. همچنین یک تابع در فضای اصلی تحت انتقال پایا پیدا می کنیم به طوری که انتقال هایش یک قاب پارسوال باشد و نشان می دهیم هر فضای تحت انتقال پایا را می توان به صورت جمع متعامد زیرفضاهایی نوشت که هر کدام از این زیرفضاها توسط یک تابع منحصر به فرد تولید می شوند که انتقال های آن تابع یک قاب پارسوال می باشد....

15 صفحه اول

عمل گروه فشرده موضعی روی بعضی از نیم گروه های فشرده سازی

اگر g گروه فشرده موضعی و ug بزرگترین نیم گروه فشرده سازی باشد، آنگاه برای هر عنصر s از گروه g که sعنصر همانی نباشد در ug داریم:sx برابر x برای هر x عضو ug نخ.اهد بود. این موضوع را ویچ برای هر گروه فشرده موضعی بیان کرد. در این پایان نامه این موضوع را در فشرده سازی wap و فشرده سازی luc از گروه فشرده موضعی gبررسی می کنیم.

15 صفحه اول

مطالعه ی مشخصه های فشردگی ضعیف مرتب عملگرهای نیم-فشرده

این پایان نامه درچهارفصل تنظیم شده است فصل اول شامل تعاریف فصل دوم شامل مشبکه های باناخ وانواع آن وفصل سوم شامل عملگر وانواع آن ودر فصل چهارم روابط بین عملگر فشرده ضعیف مرتب وعملگر نیم-فشرده بررسی شده است.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه قم - دانشکده ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023